ga ik niet best voor hen na de VR?
Zo snel gaat dat nu allemaal wel niet. U verwacht een bezoekje de 6e maart. U kan best alles wat uitstellen door de verhuurder niet binnen te laten en haar zelf nr. de vrederechter te laten stappen. Ik zou haar in elk geval nu schriftelijk verwittigen dat ze voorlopig niet meer moet langskomen omdat dat de laatste maanden al genoeg gebeurd is en u prijs stelt op uw privacy. U zwijgt uiteraard als een graf over hondtoestanden e.d.
En voor de vrederechter is de kans eerder klein dat ze gelijk gaat krijgen.
Daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur steken. Het is zit zo dat ze al een toestemming heeft voor een dier en dat een vrederechter ook kan zeggen dat 1 dier welletjes is. Enfin het gedrag van een VR wat betreft het wel of niet toelaten van huisdieren niettegenstaande contractueel verbod zou in feite eens in kaart mogen gebracht worden voor Belgie, zodat huurders met dieren weten naar welk gerechtelijk kanton ze moeten verhuizen als ze een dier hebben. Omdat ookal bijna 95% (?) van de huurcontracten een clausule bevat die het houden van huisdieren verbied enerzijds en omdat anderzijds die VR's voor jaren in hun baronie vastzitten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard