Met regelmaat brengt de nieuwe huurder mij de post van vorige huurster. Ik dacht dat dit een tijdelijk probleempje was, en verwittigde de vorige huurster. Telkens werd me beloofd dat ze deze post zou komen ophalen, maar had altijd een reden om het niet te doen. Intussen is er al meer dan een maand verstreken en de post is ferm aangegroeid met brieven van politie, mutualiteit, bank, verzekering enz. De nieuwe huurders wisten te vertellen dat op de gemeente haar adres nog niet gewijzigd was. Mijn vraag is nu kan ik of de nieuwe huurders verantwoordelijk gesteld worden door het bijhouden van de post ? Of bestaat de mogelijkheid dat er een deurwaarder komt en het slot openbreekt ?Ik zou de post zelf willen teruggeven aan de post maar er is intussen zoveel tijd verloren en er zitten waarschijnlijk dringende en belangrijke brieven tussen. Ik heb enkel de berichtjes op mijn gsm als bewijs dat ik haar verwittigd heb.
Ten tweede heb ik haar een papier laten ondertekenen met de belofte dat ze nog een kleine herstelling moet uitvoeren, ik heb haar de huurwaarborg uitbetaald uit medelijden omdat ze hoogzwanger was. Maar ze belooft veel maar doet niets !
Amandina