eigenaar wil klacht indienen tegen mij

hulpnodig
Topic Starter

eigenaar wil klacht indienen tegen mij

#1 , 08 jun 2012 12:29

Beste,
Ik had een tijdje geleden ruzie met mijn buurman. die zet zijn muziek altijd zeer luid. ik ben gaan klagen bij hem om te zeggen dat zijn muziek te luid staat. nu 2 weken later, blijkt zijn deur kapot te zijn en dient hij klacht in tegen mij voor bedreigingen en dat ik zijn deur kapot gemaakt heb....kan dit allemaal zomaar? Als ik schuldig word bevonden aan dergelijke zaken verlies ik mijn job!! Ik ben zeer ongerust...wat doet de politie met dergelijke klachten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jun 2012 12:42

Als de muziek te hard staat ...dit laten vaststellen door politie.
Aangifte is gedaan ... ofwel tegen onbekenden ofwel inderdaad met vermelding van uw naam.
In dat laatste geval zou u ondertussen al gehoord zijn.
Op basis van welke bewijzen zou u kunnen veroordeeld worden?
Wat de politie doen...onderzoeken en de daders opsporen en dan PV doorsturen naar pdK

hulpnodig
Topic Starter

#3 , 08 jun 2012 12:43

kan iemand mij aub informatie geven met wat mij te wachten staat? zal ik verhoord worden of zal de politie dit gewoon klasseren met gebrek aan bewijs? welk bewijs is hiervoor nodig?wat als twee geburen samenspannen tegen mij en afspreken om samen te getuigen tegen mij?

Reclame

hulpnodig
Topic Starter

#4 , 08 jun 2012 12:47

Als de muziek te hard staat ...dit laten vaststellen door politie.
Aangifte is gedaan ... ofwel tegen onbekenden ofwel inderdaad met vermelding van uw naam.
In dat laatste geval zou u ondertussen al gehoord zijn.
Op basis van welke bewijzen zou u kunnen veroordeeld worden?
Wat de politie doen...onderzoeken en de daders opsporen en dan PV doorsturen naar pdK

ik heb die jongen nooit bedreigt!! maar wat als de politie hem wel gelooft en mij niet?

Franciscus

#5 , 08 jun 2012 12:58

Politie noteert uw verklaring.
U wordt uitgenodigd en gelet op de Salduz wetgeving hebt u de mogelijkheid voor het verhoor een advocaat kan raadplegen. Deze kan/mag niet aanwezig zijn bij het verhoor.
Eens alle partijen gehoord zijn stuurt politie ( in principe) het PV naar het parket. De procureur beslist dan of er voldoende gronden (bewijzen)zijn om te vervolgen.
Indien niet ...sepo in dien wel zaak doorgestuurd naar rechter.
Dan is het de rechter die beslist.
Tegenpartij hoeft niet akkoord te gaan met beslissing van seponering en kan zich steeds burgerlijke partij stellen bij onderzoeksrechter of zelfs rechtstreeks dagvaarden voor rechtbank.

Indien U gedagvaard wordt en het blijkt dat u onschuldig bent kan u dan weer een procedure opstarten wegens tergend en roekeloos geding en lasterlijke aantijgingen.

bartvdv

#6 , 08 jun 2012 13:28

U wordt uitgenodigd en gelet op de Salduz wetgeving hebt u de mogelijkheid voor het verhoor een advocaat kan raadplegen. Deze kan/mag niet aanwezig zijn bij het verhoor..
Voor enkele vragen over een kapotte deur? Ik dacht dat je al eerst gearresteerd moest zijn vooraleer je voorafgaand aan het verhoor een half uur mag overleggen met een advocaat die tijdens het verhoor zelf, wél aanwezig is, maar zijn mond moet houden en alleen maar mag toekijken op de gang van zaken.

sheepie

#7 , 08 jun 2012 15:18

Beste,
Ik had een tijdje geleden ruzie met mijn buurman. die zet zijn muziek altijd zeer luid. ik ben gaan klagen bij hem om te zeggen dat zijn muziek te luid staat. nu 2 weken later, blijkt zijn deur kapot te zijn en dient hij klacht in tegen mij voor bedreigingen en dat ik zijn deur kapot gemaakt heb....kan dit allemaal zomaar? Als ik schuldig word bevonden aan dergelijke zaken verlies ik mijn job!! Ik ben zeer ongerust...wat doet de politie met dergelijke klachten?
Hoe weet u dat hij een klacht bij de politie ingediend heeft? U bent blijkbaar nog niet verhoord...

Turaki

#8 , 08 jun 2012 15:35

U wordt uitgenodigd en gelet op de Salduz wetgeving hebt u de mogelijkheid voor het verhoor een advocaat kan raadplegen. Deze kan/mag niet aanwezig zijn bij het verhoor..
Voor enkele vragen over een kapotte deur? Ik dacht dat je al eerst gearresteerd moest zijn vooraleer je voorafgaand aan het verhoor een half uur mag overleggen met een advocaat die tijdens het verhoor zelf, wél aanwezig is, maar zijn mond moet houden en alleen maar mag toekijken op de gang van zaken.
Voor enkele vragen over een kapotte deur (en andere kleine vergrijpen) wordt u niet gearresteerd, maar wel uitgenodigd tot verhoor. U mag ook op voorhand een advocaat raadplegen (dit staat ook zo in de uitnodiging).

Joeri_J

#9 , 08 jun 2012 16:07

Maak je niet zo druk....mijn vriendin is door de nieuwe partner van mijn ex fysisch en verbaal aangevallen, aangifte gedaan bij politie, andere zijde liegt dat ze zwart ziet. Resultaat: er komt niets uit. GEklaagd bij Procureur, antwoord: in een rechtbank is twijfel altijd in het voordeel van de beschuldigde...leuk land hé. Maw: sla maar iemand in elkaar en zeg gewoon nadien dat hij/zij liegt en je komt er wel mee weg. In uw geval dus zeker geen zorgen te maken.
als er vaststellingen zijn van letsel door een dokter,
en eventuele getuigen veranderd dit compleet!

Moraelin

#10 , 08 jun 2012 16:25

Maak je niet zo druk....mijn vriendin is door de nieuwe partner van mijn ex fysisch en verbaal aangevallen, aangifte gedaan bij politie, andere zijde liegt dat ze zwart ziet. Resultaat: er komt niets uit. GEklaagd bij Procureur, antwoord: in een rechtbank is twijfel altijd in het voordeel van de beschuldigde...leuk land hé. Maw: sla maar iemand in elkaar en zeg gewoon nadien dat hij/zij liegt en je komt er wel mee weg. In uw geval dus zeker geen zorgen te maken.
als er vaststellingen zijn van letsel door een dokter,
en eventuele getuigen veranderd dit compleet!
Vaststellingen van letsel bij dokter waren er ook, getuigen jammer genoeg niet...enkel mijn 4 jaar oude zoon jammer genoeg.
Het is al degoutant genoeg dat zoiets gebeurt, dat men er nadien keihard over liegt (ook door mijn ex die er dus niet bij was maar wel verklaart dat ze erbij was) tov politie en gerecht en dat er niets van strafmaat op staat is echt serieus droevig. Dat is dan recht...het is niet moeilijk dat er zoveel misdaad is...ALS je al schuldig gevonden wordt en ALS je al gepakt wordt en ALS je al veroordeeld wordt en ALS er plaats is in de gevangenissen dan mss dat je 1/4 van je straf moet uitzitten...apeland.

Franciscus

#11 , 08 jun 2012 17:49

De vraag is steeds: en is het wel een leugen? U gaat ervan uit wel de wet niet en gelukkig maar want anders zaten er al heel veel onschuldigen in de gevangenis.
Ik begrijp dat u nu gefrustreerd bent over het gebeuren.
Zo heb ik toch kennis van heel veel valse aangiften in de familiale sfeer.

verder ter info
Ergens anders heb ik al geschreven:
Salduz regeling.
Cat een als getuige slachtoffer benadeelde
Cat twee als 'verdachte' feit geen 'aanhouding' mogelijk dus feiten lage bestraffing <1 jaar en alles van verkeer
Cat drie als verdachte... u krijgt de raad SCHRIFTELIJK dat u voorafgaandelijk een advocaat mag raadplegen u bent NIET van uw vrijheid beroofd feit = > 1 jaar
Cat vier als verdachte van hun vrijheid beroofd => 1 jaar of <1jaar of verkeer
De reden van het verhoor wordt in termen artikels wetgeving medegedeeld. In die gevallen is uitnodiging schriftelijk gezien parket dit heeft opgelegd.

Uiteraard is dit steeds voor een EERSTE verhoor in een zaak. Dus niet voor strafuitvoering intake gesprek of voor een verkeersboete of voor een gevangenisbriefje of voor een adresinschrijving enz enz ....
Telefonisch geeft men GEEN info aan iemand die men niet persoonlijk kent, lijkt me logisch.
U kan wel een andere verhoorder wensen maar niet eisen.
U kan dat wel vermelden in uw verhoor met opgaaf van reden.
Voor cat 1-2-3 is er bij verhoor geen advocaat toegelaten tenzij beslissing magistraat.
PS indien er een familieband is of voorgaand probleem kan u steeds contact opnemen met de politieteammanager (hoofd interventie en dienst klachten en aangifte).
Er is nl niemand mee gebaat als een verhoor moeilijk wordt om die reden, zeker u niet.
cursief : was een antwoord bij een andere topic
Maar u hebt zwijgrecht ..... edoch ik denk dat indien er een aantal bewijzen of vermoedens zijn dit rechtstreeks zal resulteren in de volgende fase van de gerechtelijke procedure.

Justiceseeker

#12 , 08 jun 2012 18:53

Beste,
Hmmm..., zo snel zal U niet lastige gevallen worden en daarbij als U zich niets te verwijten heeft, is het woord tegen woord. Dus zonder getuigen moet tegenpartij maar bewijzen en als, als U ooit zou moeten voorkomen dan ziet en voelt een rechter heel snel wat er gaande is. U lijkt me echter wel héél snel te "flippen" en in paniek te geraken.

Wat de overlast betreft, kan U idd. de GAS (Gemeentelijke administratie (sanctie) aanspreken en daar een klacht formuleren. Of de politie hiervoor nog afkomt, hangt dikwijls van gemeente/stad tot gem/stad af maar daarom de GAS.

U kan ook eigen initiatief nemen en de buurman een aangetekende brief sturen waarin U uitdrukkelijk vraagt een "toontje lager te zingen" en U dreigt de GAS aan te spreken. Uw kopie houdt U bij mocht er ooit iets van komen en toont U aan de rechter, ALS het ooit zover moet komen. Wat de deur en bedreigingen betreft, spreekt U er met géén woord over zolang tegenpartij u niet uitdaagt. Pas als U valselijk beschuldigd wordt, zal U aan zet zijn. Maar tot daar niets aan de hand.

Ik heb de indruk dat de tegenpartij juist inspeelt op uw paniekerige aanpak om U het zwijgen op te leggen... . Iets zegt me dat hij dat uitbuit om te vermijden dat U verder gaat... en hij gerust verder zijn zin kan doen? "Be on top" zou ik zeggen en neem afstand voor uw eigen gezondheid!

Justiceseeker

patjebrussel

#13 , 08 jun 2012 21:02

Zo is er tegen mij ook eens klacht ingediend wegens slagen en verwondingen. Die clown had zelfs bij de dokter geweest.
Ik werd uitgenodigd, ik wist van niks en op de vraag hoe hij aan die letsels kwam ??????? en bovendien ging dat agentje mijn verklaring laten lezen aan dat slachtoffertje. Is zoiets wel wettelijk ?
Ja, de grootste commediant en bleiter is tot alles in staat.
Gelukkig heb ik nu videos bij de vleet, ze staan reeds op het net, afgeschermd met een paswoord, maar dat is snel weg als het moet.

hulpnodig
Topic Starter

#14 , 08 jun 2012 22:22

Beste,
Hmmm..., zo snel zal U niet lastige gevallen worden en daarbij als U zich niets te verwijten heeft, is het woord tegen woord. Dus zonder getuigen moet tegenpartij maar bewijzen en als, als U ooit zou moeten voorkomen dan ziet en voelt een rechter heel snel wat er gaande is. U lijkt me echter wel héél snel te "flippen" en in paniek te geraken.

Wat de overlast betreft, kan U idd. de GAS (Gemeentelijke administratie (sanctie) aanspreken en daar een klacht formuleren. Of de politie hiervoor nog afkomt, hangt dikwijls van gemeente/stad tot gem/stad af maar daarom de GAS.

U kan ook eigen initiatief nemen en de buurman een aangetekende brief sturen waarin U uitdrukkelijk vraagt een "toontje lager te zingen" en U dreigt de GAS aan te spreken. Uw kopie houdt U bij mocht er ooit iets van komen en toont U aan de rechter, ALS het ooit zover moet komen. Wat de deur en bedreigingen betreft, spreekt U er met géén woord over zolang tegenpartij u niet uitdaagt. Pas als U valselijk beschuldigd wordt, zal U aan zet zijn. Maar tot daar niets aan de hand.

Ik heb de indruk dat de tegenpartij juist inspeelt op uw paniekerige aanpak om U het zwijgen op te leggen... . Iets zegt me dat hij dat uitbuit om te vermijden dat U verder gaat... en hij gerust verder zijn zin kan doen? "Be on top" zou ik zeggen en neem afstand voor uw eigen gezondheid!

Justiceseeker
Beste justiceseeker,
ik heb heel de dag met ongelofelijke stress op mijn werk gezeten...wat gaat er gebeuren met mij? krijg ik zoiets op mijn strafblad? zoja, dan ben ik mijn job kwijt en moet ik iets anders vinden!!! mijn vriendin is namelijk in verwachting.
Van onze woorden wisseling is niemand getuige, dus de comediant kan spelen en zeggen wat hij wil. er is zelfs nooit politie bijgekomen om schade aan zijn deur vast te stellen (moet zoiets niet binnen bepaalde tijd?)

hartelijk dank,
een zeer verontrust iemand

Turaki

#15 , 08 jun 2012 22:29

Buurman moet nog steeds zijn beschuldiging kunnen bewijzen.

Blijf kalm bij het verhoor, en vertel wat er gebeurt is (zelf geen leugens verzinnen, een goede ondervrager heeft dit snel door). Indien u wenst, spreek ook eens met een advocaat (mogelijks heeft u ergens rechtsbijstand hiervoor).

Terug naar “Huren”