#1 , 20 jul 2007 16:45
Door noodweer is de huurwoning van mijn zoon volgelopen met regenwater. De woning ligt heel laag en het afvoerwater kon geen kant meer op. De woonstichting heeft hem onderdak geboden in een hotel, voor 6 dagen. Daar de woning ontruimd moet worden (is voor 3 mnd onbewoonbaar verklaard) heeft de stichting hem een kamer aangeboden met een gezamenlijke keuken, wc en douche. De kamer was zeer klein en mijn zoon heeft dit geweigerd. Na veel gehakketak is hem nu een andere woning aangeboden. Echter... in zijn oude woning betaalt hij huur + 85 euro servicekosten per mnd. Hierin is inbegrepen, gezamenlijke verlichting in de hal, water, glasverzekering en nog enkele dingen. De aangeboden woning is duurder en de stichting eist nu dat hij zijn servicekosten doorbetaalt (terwijl hij daar niet meer woont) Wel moet hij in de nieuwe woning ook zijn water e.d. betalen (wat logisch is) maar kan de stichting eisen dat hij de servicekosten van zijn oude woning doorbetaalt? Het lijkt mij van niet. Hoe sterk staat mijn zoon als hij ook deze woning weigert? Wat zijn zijn rechten en wat zijn zijn plichten?