nog steeds niet inorde met brandverzekering door huisbaas

Knuffietje
Topic Starter

nog steeds niet inorde met brandverzekering door huisbaas

#1 , 27 jun 2012 17:37

Beste,

Ik huur sinds 2009 een appartementje.
Vanaf het begin kamp ik met problemen met de gasketel.
Ik melde dit vanaf het begin.
Er gebeurde begin 2010 een controle van vaillant, deze verving heel wat stukken.
Toen in oktober 2010 de problemen terug begonnen, bracht ik men huisbaas terug op de hoogte.
Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost en ben ik intussen niet in orde met men brandverzekering.
Er kwamen wel enkele mensen kijken die me de boodschap gaven dat de ketel best vervangen word,
maar dit vind men huisbaas blijkbaar een te dure ingreep.
Aangezien er ook een verwarming lekt, werd ook daar iemand gevraagd,
maar deze persoon kreeg de boodschap dit zo goedkoop mogelijk te doen.

Wat kan ik hier als huurder aan doen? (ik maak me vooral zorgen om het niet in orde te zijn met mijn verzekering)
Heb al heel wat mailtjes verstuurd met een vriendelijk verzoek om mijn probleem op te lossen.
Helaas sleept het van oktober 2010 aan tot op heden en is er nog steeds geen oplossing.
Ik betaal helaas wel steeds correct men huishuur.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jun 2012 21:16

Waarom bent u niet in orde met de brandverzekering?????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Knuffietje
Topic Starter

#3 , 27 jun 2012 21:23

omdat me ketel niet werkt naar behoren,
me huisbaas enkele mensen heeft gestuurd om check te doen,
prijs te maken voor nieuwe te hangen,
maar uiteindelijk alles te duur vind en er geen controle gebeurt is omdat het nog steeds niet werkt.

Reclame

bosprocureur

#4 , 27 jun 2012 22:51

omdat me ketel niet werkt naar behoren,
me huisbaas enkele mensen heeft gestuurd om check te doen,
prijs te maken voor nieuwe te hangen,
maar uiteindelijk alles te duur vind en er geen controle gebeurt is omdat het nog steeds niet werkt.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie niet in dat dit ook maar iets met de brandverzekering te maken heeft, of erger, dat een verzekeringsmaatschappij u daardoor dekking zou weigeren.

Iemand?

VDG2

#5 , 27 jun 2012 23:10

Ik volg u daarin bosprocureur. De brandverzekering zal dekking verlenen, doch hoogstwaarschijnlijk zich verhalen op de eigenaar/verhuurder als de oorzaak van een eventuele brand aan zijn nalatigheid te wijten is.

Belangrijk voor TS is dat zij zorgt dat ze bewijsbaar kan aantonen dat ze het nodige heeft gedaan, m.a.w. verhuurder eveneens asap aangetekend in gebreke stellen.

Oude Belg

#6 , 28 jun 2012 09:38

Ik volg u daarin bosprocureur. De brandverzekering zal dekking verlenen, doch hoogstwaarschijnlijk zich verhalen op de eigenaar/verhuurder als de oorzaak van een eventuele brand aan zijn nalatigheid te wijten is.

Belangrijk voor TS is dat zij zorgt dat ze bewijsbaar kan aantonen dat ze het nodige heeft gedaan, m.a.w. verhuurder eveneens asap aangetekend in gebreke stellen.
En dat zij brandverzekering neemt, uiteraard.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Knuffietje
Topic Starter

#7 , 28 jun 2012 14:54

voor mijn brandverzekering dien ik ook in orde te zijn met een keuringsattest van de gasketel, dit heb ik door deze gebreken niet kunnen vernieuwen. Daar schuilt het probleem.
Ik krijg geen gunstig keuringsattest voor men ketel totdat de nodige herstellingen werden gedaan.

Terug naar “Huren”