verzoekschrift

peterr
Topic Starter

verzoekschrift

#1 , 25 jul 2007 17:56

Ik had een flat gehuurd en was vertrokken met mondelijke toestemming van eigenaar naar het buitenland. Nu hoorde ik via via dat de eigenaar een verzoekschrift heeft laten sturen voor het te betalen van huur drie weken nadat ik vertrokken was naar de flat die ik bewoonde.

Is dit eigenlijk rechtsgeldig sinds de eigenaar wist dat ik er niet meer was, en bovendien de sloten heeft veranderd?

P

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2007 16:23

Moeilijk te zeggen. In dat soort situaties hangt alles van van de concrete omstandigheden. Kan de mondelinge overeenkomst bewezen worden? Heeft de eigenaar de sleutels zonder enige protest in ontvangst genomen? Wanneer? Hebt u een opzeg betekend?

Meestal wordt aangenomen dat de huur pas eindigt op het einde van de maand. Als u de 10de van de maand vertrekt bent u toch huur voor de ganse maand verschuldigd.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”