ongeschikt verklaard appartement

melike
Topic Starter

ongeschikt verklaard appartement

#1 , 12 jul 2012 08:37

hallo,

ik ben nieuw hier en ik zit met een paar dringende vragen!
Wij huren al bijna 6 jaar een appartement en hebben al heel veel problemen gekend! Onze huurbaas luistert de helft van de keren nie, en we hebben na lang twijfelen de wooninspectie laten komen, conclusie 54 strafpunten, en ons apprtement is ongeschikt verklaard. Nu sinds heden heeft hij nog niets veranderd aan die strafpunten wat al zeker meer dan een jaar geleden is! Ons dossier zit al zelf bijna een jaar voor het parket, maar hebben er nog nieuws van gehad.
Wij hebben lang gezocht om een woning te kopen en uiteindelijk een gevonden, en zouden ongeveer in december verhuizen.
Wat moeten we doen? En kan hij onze waarborg inhouden bij een ongeschiktverklaring?

Groetjes van een triest melike

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2012 12:19

Werd er bij aanvang van de huur een plaatsbeschrijving gemaakt?

Vandebos

#3 , 12 jul 2012 14:17

Wat heeft de gemeente in dit dossier beslist?

Reclame

melike
Topic Starter

#4 , 12 jul 2012 21:30

het is de burgemeester die het ongeschikt verklaard heeft
en er is in het begin een plaatbeschrijving gebeurd

groetjes melike

Vandebos

#5 , 12 jul 2012 21:48

Dan is het huurcontract verbroken vanaf het ogenblik van de ongeschiktverklaring. U kan het pand verlaten zonder opzeg en schadevergoeding.

Franciscus

#6 , 12 jul 2012 22:38

U kan WEL schadevergoeding vragen.
Wat doet de gemeente nu voor u??

melike
Topic Starter

#7 , 12 jul 2012 23:40

de gemeente doet niets voor ons, moeten we er zelf meer achter zitten ofzo?
Mijn vriend zegt me continu, als we verhuizen dat hij er niet meer achter kijkt! Maar ik wil het er niet bij laten, onze huurbaas heeft ons genoeg last en stress bezorgt, ik wou er eerst een advocaat opzetten, maar we hadden ons geld elders nodig namelijk voor ons huis.
We weten nog altijd niets meer van het parket ook, we zijn wel lid van de huurdersbond, maar die doen ook nie veel meer dan raad geven, ik zou idd graag een schadevergoeding eisen na al die jaren van misserie!

Groetjes en slaapwel

melike
Topic Starter

#8 , 13 jul 2012 00:15

juist, ik zou liegen als ik zeg dat hij nog niets veranderd heeft, we zaten met co verlies, en hij heeft een verluchtingsgat laten steken in het dak, maar daar blijft het ook bij, en het is dan nog niet goed ook, er intbreekt nog een onderverluchting en verder verluchting in toilet en badkamer,...

melike
Topic Starter

#9 , 30 nov 2012 10:27

hallokes,

kwas vergeten dat ik al een onderwerp had en heb een nieuw geopend: bij deze verwijs ik door naar het onderwerp: ongeschikt verklaard huurappartement. We zijn ten einde raad.

freelance

#10 , 30 nov 2012 21:54

zie Franciscus . :D
Laatst gewijzigd door freelance op 30 nov 2012 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus

#11 , 30 nov 2012 23:15

Is misschien dit?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=43274" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”