Hallo,
Ik ben een eigenares van een woning. Op 01/07/2010 heb ik mijn wonig verhuurd omdat ik naar de Uk verhuisde. In eerste instantie was het een huurcontract van korte duur - 1j, maar het is een 3-6-9 contract geworden na het eerste jaar, daar het contract stilzwijgend is verder gegaan.
Ik ben mijn huurders op 12/08/2012 gaan bezoeken en heb hen medegedeeld dat ik van plan ben om begin januari 2013 terug in Belgie te komen wonen. Op 24/08/2012 heb ik dit ook per aangetekende brief bevestigd met een opzeggingstermijn van 6mnd. Ik heb van hen enkele dagen later een mail ontvangen waarin ze de ontvangst van mijn brief bevestigen, maar dat dit totaal onverwacht is voor hen en dat ze het zeer spijtig vinden. Ze willen wel hun uiterste best zullen doen om de woning vrij te maken tegen 01/02/2012, dat ze opzoek gaan naar een nieuwe woning. Maar vragen of ik ermee akkoord ga dat de huur onmiddellijk stopt zodra ze een nieuwe woning hebben gevonden.
Op 05/09/2012 heb ik hun tegenopzeg ontvangen van 1 maand, de brief werd opgesteld en verstuurd op 31/08/2012.
Ik vraag mij echter af wanneer de tegenopzeg start 01/09/2012 of 01/10/2012?
Ik ging ervanuit 01/10/2012 daar, dacht ik, dat er een 3-dagenregeling in acht moet worden genomen vanaf verzending? Tot op heden hebben zij de huur van september nog steeds niet betaald (normaal steeds voor de 10de v/d maand)
Ik heb hen vandaag hierover telefonisch gecontacteerd en ze zeiden mij dat er niet iets bestaat als een 3-dagenregeling en dat ze enkel de maand september nog gaan betalen en dat ze 30/09 de woonst verlaten. Kan dit zomaar? Alvast bedankt voor een feedback.