Legen van septische put verplicht?

Discry
Topic Starter

Legen van septische put verplicht?

#1 , 18 okt 2012 20:04

Kan iemand ons helpen?

Wij wonen in een appartementje en onze onderburen sturen ons zonder overleg opeens een rekening van het legen van de septische put. DIt is slechts 2 jaar geleden en kost voor ons 55 euro. Volgens hen zou dit verplicht zijn. Klopt dit? En kan dit zomaar zonder overleg. Als het niet verplicht is kunnen we hier tegenin gaan??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 okt 2012 21:31

Deze dient geledigd te worden als ze vol is of op de afgesproken tijdstippen in het huurcontract. 2 jaar lijkt me een degelijke periode.

Over een volle septische gaan overleggen of ze al dan niet te ledigen is één van situaties waarbij ik hoop een verstopte neus en darmen te hebben tot na het "overleg"...

Discry
Topic Starter

#3 , 19 okt 2012 09:52

2 jaar een degelijke periode? Bij mijn ouders is die in 20 jaar nog niet geledigd moeten worden.

Voor het zelfde geld geeft onze onderbuur toch elk half jaar een factuur met ledigen van de septische put en moeten wij dan gedwee betalen?

Reclame

Vandebos

#4 , 19 okt 2012 10:11

Er is een verschil tussen een septische put en een sterfput, oude en nieuwe systemen met overvloei...

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 okt 2012 12:32

OOk het gebruik van de talrijke kuisprodukten van heden doen de werking van dergelijke putten niet goed.

Terug naar “Huren”