Ik ga het proberen kort te houden. Op 08/12/2006 heb ik een contract getekend van 3jaar, de huisbaas woonde onder mij, maar de eerste weken verliep dat prima. Dan begon het, post weg, te pas en te onpas op mijn apartement staan, eens een uur of 9 savonds volop muziek van zijn kinderen en zoveel te meer ik er van zei zoveel te erger het werd. Het kwam zo ver dat mijn kindjes daar niet meer wilden slapen, net alsik waren ze bang van hem. Hij had ook ne klusjesman die zomaar op men apartement kwam. Ik ben eens naar de politie geweest maar die zeiden me dat ik beter kon verhuizen en het kalm houden, (zijn origine doet nu niet ter zake, maar hij is van marokaanse afkomst en zowat het hoofd van de marokanen hier ) ik kon s'avonds dus niet meer buiten komen, want overal stonden jongens opdringerig te doen, en hij stond dan te lachen in zijn deur.
Ik kon er echt niet blijven, dus heb ik in Mei een aangetekende brief geschreven dat ik ging verhuizen tegen 8 juli. Eind mei gaat hij ineens zijn contract laten registreren, dat heb ik dus pas vandaag vernomen bij zijn advocaat. Ik heb hem de huurwaarborg in de hand gegeven, heb daar wel een bewijs van, maar blijkbaar is hij dat nooit op een rekening gaan zetten. (wat volgens zijn advocaat niet moet) Er was geen plaatsbeschrijving gedaan, staat ook niks van op mijn contract, maar hij heeft op dat van hem wel een plaatsbeschrijving bijgezet en het dan laten registreren. (op elke blad van mijn contract heeft hij indertijd wel een handtekening gezet, ik alleen het laatste blad) En nu eist hij das van mijn 3 maanden opzeg + 6maanden schadevergoeding+ 200€ voor een container voor de vuiligheid die ik zogezegd zou achtergelaten hebben, terwijl alles weg was! Maar hij heeft dus foto's van hoe IK het zogezegd zou achtergelaten hebben. Ik ben met zijn advocaat tot een overeenkomst gekomen voor die huren, ik zou 1000€ ipv 3915€ betalen en dan was het opgelost, maar toen wist ik dat natuurlijk niet van die vervalsing op het contract! Kan ik nog terug? Van hen krijg iknatuurlijk geen copie van het geregistreerde huurcontract, maar ik heb naar de registratiedienst gebeld en mag daar morgen een copie gaan halen.
We hadden afgesproken dat ik op 8 juli 2007 de sleutels zou overhandigen en de meterstanden zouden opschrijven, maar hij was er niet, van de buren wist ik dan dat hij voor 2 maanden naar marokko was. Dus heb ik (dom dom dom) pas de sleutels vorige week opgestuurd (aangetekend) Ik heb PBE de 9de juli verwittigd, maar die konden daar niets doen omdat hij de deur van de kamer van de meterstanden had op slot gedaan voor hij vertrokken was voor 2 maanden, met als gevolg dat ik daar kan blijven betalen. Wat moet ik nu toch doen!