Wie kan me hiermee helpen:
Ik heb mijn huurcontract opgezegd met 3 maanden opzeg, einde is 30 september.
Tijdens de opzegperiode is er waterschade aan de woning toen ik op reis was (regen door dak, regen sijpelde dan overal doorheen de slaapkamers met schimmels enz. tot gevolg)
Onmidd. werd eigenaar + mijn brandverzek. op de hoogte gebracht
Van mijn verzek. moest ik een bestek van mijn kosten doorgeven, dat is gebeurd.
Verhuurder deed daarna moeilijk ,reageert niet op aangetekende brieven, antw. met advocaat enz. Uiteindelijk toch akkoord 24 sept overhandiging sleutels. Ondertussen ben ik wel al (genoodzaakt) definitief verhuisd 8 sept.
Nu:
wil de eigenaar de borg niet terugbetalen op 24 sept tot zijn verzekering hem inlicht over de schade die al dan niet gedekt is
+
wil mijn verzek. een expert naar de woning sturen op 9 okt samen met een expert van de eigenaar.
maar ondertussen heb ik geen bewijzen meer (de woning is leeg om de sleutels te kunnen afgeven) + ik vermoed dat de eigenaar eventueel in de woning de oorzaak van de schade (waar hij zelf aan de basis ligt) zal trachten te verdoezelen nadat hij de sleutels heeft gekregen en voordat de experts komen...
wat kan ik nog doen? moet ik aanwezig zijn bij de expertise? gaan de experts alles op mij afschuiven? en zo ja is dat dan niet gedekt door de verzekering?
alvast bedankt