Huurders weg maar schrijven zich niet uit op adres

ulrika
Topic Starter

Huurders weg maar schrijven zich niet uit op adres

#1 , 06 dec 2012 12:19

We hebben de wijkagent gevraagd om langs te komen en vast te stellen dat het appartement leeg staat. ( sinds 30 nov )
De wijkagent gaat nog twee weken wachten en hij zal dan doorgeven aan de dienst bevolking dat de huurders daar niet meer wonen.

De ambtshalve uitschrijving zal dan volgen.

Wat moet ik me daar bij voorstellen ?
De wijkagent zegt dat ik het mij niet meer moet aantrekken maar gaat dat allemaal zo vlot zonder papieren
in te vullen of zo ?

Kan ik het verloop van die procedure opvolgen ? Wat als de wijkagent de zaak niet zo goed opvolgt ?

De huurders hebben reeds een verleden van ambtshalve uitschrijvingen op vorige adressen. ( schuldenberg )
Dit zijn we sinds kort pas te weten gekomen.

Bedankt voor jullie reacties !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 dec 2012 12:25

Als de wijkagent inderdaad de ambtshalve uitschrijving heeft bevestigd bent u safe.

Persoonlijk hang ik voor de deurwaarders steeds een bericht op de brievenbus in de zin van:

"beste deurwaarder, x en y zijn niet meer woonaachtig op dit adres sinds 11/22/3333. De procedure ambtelijke uitschrijving is gestart zoals u kan verifiëren in het rijksregister. Hun nieuwe adres is...... Dank namens de schuldenaars en dagers om schuldvorderingen en dagingen op dit nieuwe adres te betekenen en iedereen tijd en geld te besparen."

Werkt in ieder geval in mijn regio.

freelance

#3 , 06 dec 2012 14:32

Ambtshalve uitschrijving is een administratieve procedure die een hele tijd in beslag kan nemen ( weken , maanden ...) .
Uitschrijving gebeurt op voorstel van wijkagent ( en die doet dat inderdaad rigoureus , aangezien hier sprake kan zijn van domiciliefraude ) , en de dienst bevolking doet dan de rest .
Voor u heeft dit verder geen gevolgen .
Als u toch iets wil opvolgen , dan dient u langs te gaan op dienst bevolking ( met huurcontract van betrokkene ) , en die zullen u wel bevestigen dat procedure lopende is ; hetzij dat persoon reeds een nieuw domicilie heeft.
Als u of nieuwe huurders brieven krijgen van deurwaarder , kunt u doen zoals Vandebos voorstelt . ( zelfs preventief , wanneer nog geen adres bekend van oude huurder ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 dec 2012 18:37

Aan kwartierinspecteur het nummer van de administratieve akte (is voorstel AACB) en het nummer van het PV (inbreuk bevolking geen inschrijving binnen de 15 dagen) opvragen.
Dat kunt u dan steeds aan de deurwaarders mee doorgeven.
In principe wordt in RijksRegister (RR) deze gegevens steeds vermeld.

Terug naar “Huren”