Anders verhuren

JANPIETER
Topic Starter

Anders verhuren

#1 , 22 okt 2007 22:36

Ik lees hier op het forem dat men neits kan doen als de huurders beesten in huis nemen.
Mag men zijn huis of appartement anders verhuren?
Ik bedoel in plaats van aan mensen met huisdieren aan verenigingen. Bijvoorbeeld aan de plaatselijke schaakclub als vergader en schaakruimte. Of aan een zelfstandige verzekeringsmakelaar als kantoortje voor thuiswerk. Of aan een VZW of als bejaarde-yoga-club ruimte.
Ik ijver ervoor mijn eigendom rook en diervrij te houden. Het is tenslotte WOONHUIS of APPARTEMENT en niet "boerderij".
Wie helpt mij? Wat is het alternatief voor huisdierhoudende (rokende)huurders? Het mag ook een sociaal doel zijn want winstbejag is niet mijn streefdoel, alleen meer respect voor mijn onroerend goed en de duizende werkuren die ik erin gestoken heb.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 23 okt 2007 11:21

Ik vind dat je het hier wel extreem allemaal voorstelt. Niet ieder dier vernielt een woonplaats en als iemand erin rookt, is dat vaak opgelost achteraf met nieuwe verf en nieuwe gordijnen. Voor al zulke stootjes bestaat de waarborg.

Ik ben geen jurist, maar er is een verschil tussen gebouwen voor handelsdoeleinden en woonhuizen. Bovendien, als een huurpand gebruikt wordt voor beroepsdoeleinden, dan wordt de verhuurder daar ook extra op belast. Hou daar rekening mee want uw huurinkomsten zullen dan achteraf gerekend lager uitvallen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

dieke

#3 , 23 okt 2007 12:56

U zal als verhuurder ook nooit kunnen voorzien dat bv. die verzekeringsmakelaar uit uw voorbeeldje, niet ook zal roken in zijn bureautje of zijn hond meebrengt voor gezelfschap of...

Enige oplossing voor uw probleem zal zijn: verkopen of het pand zelf bewonen.

Reclame

Terug naar “Huren”