verantwoordelijke voor een "Te huur" bord?

arl74
Topic Starter

verantwoordelijke voor een "Te huur" bord?

#1 , 22 feb 2013 12:51

Ons appartement staat momenteel te huur. Wij hebben hiervoor een contract met een immo kantoor die een geschikte huurder zal zoeken. Het immo kantoor wenst ook een "te huur" bord ophangen. Op zicht hebben wij daar geen problemen mee.

Enige tijd geleden is een dergelijk bord tijdens slecht weer met veel wind naar beneden gekomen van de xxx te verdieping. (van een ander te huur appartement). Gelukkig is dit toen nergens op gevallen.

Maar stel dat een dergelijk bord (soort van hard karton of plastiek) op een auto of zo valt dan kan in die auto een ferme deuk zitten. Wie is dan verantwoordelijk voor dit bord? Het immo-kantoor die dit bord plaatste of de verhuurder die een contract heeft met het immo kantoor?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 feb 2013 13:00

Ik heb een paar weken geleden hetzelfde voorgehad: bord (zo een geval in V-vorm, zeer groot!) geplaatst door immo van zesde verdieping naar beneden gevallen tijdens storm.
Gelukkig was er een voortuin waar het tussen de struiken is gevallen. Ik heb me daarbij identiek dezelfde vraag gesteld.
Ik vermoed dat als het bord schade berokkent de eigenaar van het onroerend goed door iedere derde die schade heeft geleden kan worden aangesproken.
In tweede instantie vermoed ik dat die eigenaar op zijn beurt het immokantoor ter verantwoording kan roepen (maar ik ben niet zeker en het zal vermoedelijk niet eenvoudig zijn).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huren”