EGW afrekening

Sigur
Topic Starter

EGW afrekening

#1 , 30 okt 2007 21:42

Ik had een studio (ongeveer 5m op 5m) gehuurd tussen de periode 15/08/06 tot 14/08/07. Nadat ik mijn sleutel heb afgegeven heb ik de afrekening gekregen voor water, elektriciteit en verwarming. Nu blijkt het bedrag voor de verwarming overdreven hoog te zijn tov de andere huurders, ik moet ongeveer 500 euro meer betalen dan de grootste verbruiker.
Het verbruik van warmte werd bepaald door middel van een warmtemeter. Bij de vraag hoe het komt dat ik zoveel moet betalen kreeg ik simpelweg de uitleg dat ik mijn raam zou hebben laten openstaan.
Van mezelf weet ik dat dit niet zo is. Bij het bekijken merk ik op dat mijn afrekening voor de verwarming voor een peride van ongeveer half april 2006 tot half april 2007 is.
De uitleg van de eigenaar is dat hij na het opmeten van de verwarming ,hij zijn verwarming uitzet. Nu eist hij dat ik dit bedrag betaal en dreigt ermee naar de rechtbank te stappen.
Verder heeft hij plots, zogezegd de schuld van de energiemaatschappij, ongeveer 100 euro van mijn elektriciteitsrekening gedaan (2 maand nadat ik mijn afrekening heb gekregen en nadat ik herhaaldelijk heb geklaagd)

Moet ik nu de volledige rekening betalen of niet? Ik moet toch niet een deel van iemand anders betalen? Het is toch aan de eigenaar te bewijzen wat ik daadwerkelijk heb verbruikt?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”