registratie huurcontract

christoph1984
Topic Starter

registratie huurcontract

#1 , 05 dec 2007 08:55

zijn er nadelen verbonden indien de huurder een huurcontract dat hij dient te registreren (staat in contract), niet registreert? Het betreft een huurcontract vr de eerste maal afgesloten voor jan 2007,dus hij kan het nog moeten registreren.. zijn er nadelen verbonden voor de huurder indien hij dit niet doet? momenteel is het contract met een jaar verlengd (tot nov 08).. kan de verhuurder aanhalen bv dat het contract later/vroeger is afgesloten? ik denk het niet, maar ik vraag het maar even voor zekerheid

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
christoph1984
Topic Starter

#2 , 06 dec 2007 09:38

klopt het dat door niet registratie het enige nadeel vr de huurder kan zijn dat het contract niet tegenwerpbaar wordt tegen derden? (dus bij geval van uitzetting dr verkoop ofzo)?

of kan de huurder mogelijk zeer hoge boetes oplopen doordat dit vooor de verhuurder negative gevolgen heeft?

ikv roeg mij ook verder af, vr een contract dat voor 2007 is afgesloten, was de verplichting vr de verhuurder om te registreren toen niet van dwingend recht ? (dus was ze in feite inet opgenomen in de huurwet?) of stond er toen enkel in dat het contract geregistreerd moet worden?

Reclame

Terug naar “Huren”