geluidsoverlast - hond in appartement

AlexanderGG
Topic Starter

geluidsoverlast - hond in appartement

#1 , 05 aug 2013 15:06

Beste forumleden,

Ik huur een klein appartement in een gebouw. Toen mijn contract opgesteld werd, waren er geen huisdieren toegelaten in het appartement. Nu heeft de huisbaas toestemming gegeven aan onze buren om een klein hondje in het appartement te nemen. Deze hond blaft voortdurend. Vooral mijn zwangere vrouw heeft hier veel last van.

Wij hebben een 3-jarig contract. Kunnen wij iets doen tegen deze hond? Of mogen wij het contract nu opzeggen omdat wij een appartement wouden zonder dieren? Heeft het een invloed of iemand allergisch is aan dieren of niet? Ik heb niks tegen dieren op zich, maar ik vind het zeer zielig, en voor mij vervelend, als een hond uren loopt te janken omdat de baasjes nooit thuis zijn.

Dank u bij voorbaat!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 aug 2013 17:39

Lees het huishoudelijk reglement van het gebouw eens na. kijk of huisdieren zijn toegelaten.

Aangetekend melden aan huisbaas dat de hond bij de buren tijdens hun afwezigheid zonder einde blaft en jankt. Dat dit zonder einde geluidsoverlast creëert.

Dat zijn de eerste stappen die je dient te ondernemen.

sloeberken

#3 , 05 aug 2013 17:41

Het huurcontract heeft hier geen invloed op, je kan enkel de buur aanspraaklijk stellen, politie pv laten opstellen maar tegen het mischien opgelost is is u huurcontract ten einde. Als je dit wil beeindigen 3 maand voor verstrijken opzeggen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”