wat kan de huisbaas me verplichten van te herstellen?

lavieke
Topic Starter

wat kan de huisbaas me verplichten van te herstellen?

#1 , 15 aug 2013 08:32

13 jaar geleden ben ik in dit huis komen wonen . Geen plaatsbeschrijving, wel 3 maand waarborg aangerekend die op een geblokkeerde rekening is gestort. Toen ik naar het huis ging kijken was het bewoond , had het keukenkasten én een kookvuur en ijskast, welke volgens de toenmalige bewoner gingen blijven staan... De tuin was een veld met onkruid, welke hij nog zou kapotsproeien..
Contract getekend bij de huisbaas en 1 maand later kon ik er in. Samen met de huisbaas na overhandiging van de sleutels rondgelopen in het huis. De keukenkasten, kookvuur ed bleken verdwenen! Uitleg van de huisbaas:tja hij heeft dat mee dat was van hem.. Beerput was niet leeggehaald, uitleg van de huisbaas: och dan doe jij dat hé, zoveel kost dat niet! Tuin was een verwilderd veld, uitleg: smijt er 100000 frank tegen en dan komt dat wel iemand voor je doen! Al die jaren heeft hij letterlijk één keer de buitenkant laten verven (na meermaals mij te hebben gevraagd om het te doen!).. Ik heb er een goedkope keuken ingezet, zelf een kookvuur en ijskast gekocht.. De tuin met zwoegen en zweten omgespit.. Die tuin bleef voor problemen zorgen (onkruid bleef woekeren zelfs na veelvuldig sproeien, uitdoen, spitten..), huisbaas bleef vinden dat dat mijn probleem was.
Nu vertrek ik.. Er is een traliewerk stuk gevallen:wil ik zeker herstellen! Maar wat met stopcontacten die in de loop der jaren zijn losgekomen (huis is van 1860, muren zijn van een soort leem boven!), wat met de tuin (waar hij nu van vind dat ik die volledig in orde moet zetten?), wat met de beerput waar hij nu een attest van eist??
Ik heb ook al een nieuwe huurder aangebracht, maar hij houdt zowel haar als mij aan het lijntje door te verklaren dat hij niet weet of hij gaat slopen dan wel restaureren dan opnieuw verhuren...
Ik ben geneigd hem gewoon mijn borg te laten.. Ik wil daar weg , punt uit.. Goed iedee of niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 aug 2013 08:53

In de sectie nuttige documenten vindt u de volledige uitleg.

Zonder intredende pb kan de verhuurder na 15 jaar bitter weinig bewijzen.

sloeberken

#3 , 15 aug 2013 09:50

Zou ik zeker niet doen, dat is u geld waar je recht op hebt, en zoals vandebos zegt: Zonder intredende pb kan de verhuurder na 15 jaar bitter weinig bewijzen of eisen
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

lavieke
Topic Starter

#4 , 15 aug 2013 10:01

maar wel beerput laten leeghalen dan?? En wat met tuin en stopcontacten?

sloeberken

#5 , 15 aug 2013 10:15

U verhuurder heeft ook nooit enige kosten gedaan en alles u laten doen, die beerput zou ik wel leeg laten maken als ik u was en zeker een attest vragen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 aug 2013 11:19

, die beerput zou ik wel leeg laten maken als ik u was en zeker een attest vragen.
En waarom? Je geeft toch gewoon terug wat er 15 jaar geleden ook al was. :lol:

sloeberken

#7 , 15 aug 2013 12:18

Ja waarom, om de kerk in midden te laten is toch beter iets toe te geven dan later naar de vrederechter te moeten stappen om u huurwarborg terug te krijgen met de intresten.

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 aug 2013 12:28

Gezien de huidige houding van de verhuurder, zal huurder bijna 100 % zeker toch naar de vrederechter moeten stappen om de waarborg terug te krijgen. Daar zal die shit in de beerput niets aan veranderen.

Vandebos

#9 , 15 aug 2013 12:36

Wat wordt er over de beerput in het huurcontract gezegd? Tenzij hierin staat dat het ten laste van de huurder is geldt artikel 1756 BW
Art. 1756. Het ruimen van putten en van sekreten komt ten laste van de verhuurder, indien niet het tegendeel bedongen is.

Terug naar “Huren”