In het huurcontract staat beschreven dat er maandelijks een voorschot op de gemeenschappelijke lasten ten bedrage van 25 Euro dient betaald te worden en dat jaarlijks een afrekening gemaakt word.Er staat niet uitdrukkelijk beschreven in het contract wat deze kosten inhouden, doch er zijn emails waarin de huurder werd uitgelegd wat deze kosten inhouden en waarop de huurder nooit heeft gereageerd.
De huurder betwist nu de inhoud van de gemeenschappelijke kosten.
Welke kosten zijn ten laste van de huurder en welke van de verhuurder ?
Ik reken door : - Het persoonlijk waterverbruik ( elk appartement heeft zijn persoonlijke meter )
- Het onderhoud van de gangen en het gemeenschappelijk waterverbruik . Deze kosten worden berekend naar gelang de oppervlakte van het appartement.
- De beheerskosten oftewel de kosten van de syndicus. Deze worden ook weer berekend naar gelang de oppervlakte van het appartement.
De huurder betwist dat de beheerskosten niet ten laste van de huurder zijn en wil slechts slechts 30% van de onderhoudskosten betalen aangezien ze niet veel vuil maakt

Ik denk dat voor het waterverbruik en de onderhoudskosten er geen twijfel is dat deze ten laste van de huurder zijn, maar ik twijfel over de beheerskosten.
Iemand die mij met zekerheid kan vertellen wat wettig is en wat niet?