Verhuurder wil onder contract uit

*panda*
Topic Starter

Verhuurder wil onder contract uit

#1 , 28 jan 2014 15:06

Vorige week zijn ik en mijn partner met de verhuurder van een winkel mondeling overeengekomen dat wij deze mogen huren.
Een kopie van het contract meegekregen als voorbeeld, tezamen met de huisregels van het pand; het echte contract zou ons deze week per mail worden toegezonden om te tekenen.
Nu wil de verhuurder onder het contract uit omdat een nieuwe partij een hogere prijs heeft geboden.

Mag hij dit zomaar doen? Wij hebben in de tussenliggende tijd veel kosten gemaakt (meubels en drukwerk besteld, waarvan we de meubels niet kunnen retourneren -veiling- en straks ook geen plek hebben om ze op te slaan. Wij moeten dus een opslag gaan huren.)

Graag je reactie, dank je wel.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 28 jan 2014 15:12

Indien contract niet is getekend en er geen huur of voorschot op huur is betaald met kwitantie, denk ik dat er u niet veel anders te doen staat dan met verhuurder proberen een oplossing te zoeken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki

#3 , 28 jan 2014 15:43

Hoewel een mondelinge overeenkomst even geldig is dan een schriftelijke, is deze wel veel moeilijker te bewijzen. Zodra u bewijs heeft van deze overeenkomst (niet alleen een getekend contract of een voorschot vallen hieronder, maar een ongetekende kopie is dan wel weer onvoldoende) kan u de overeenkomst laten uitvoeren, desnoods via de rechtbank.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jan 2014 19:02

Vb per mail toelating om pand al te gebruiken, expliciete taal in mail, de sleutels van pand al overhandigd zodat u binnen kan....

Terug naar “Huren”