Huur niet meer kunnen betalen.

sabrinad
Topic Starter

Huur niet meer kunnen betalen.

#1 , 29 nov 2013 17:29

Normaal gaat mijn huur er elke eerste van de maand af, maar doordat ik in een schrijnende situatie ( ziekte, geld gestolen, ontslag) ben beland, zal er deze keer niets kunnen afgaan.
Ik kan het niet meer betalen. Geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen. Wat kan ik zelf doen?
Ik heb geen geld om elders iets goedkoper te huren ( inclusief waarborg, verhuiswagen,....) en vrees dat ik binnen de kortste keren dakloos ben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2013 18:10

Stap eens binnen bij de sociale dienst van het OCMW of bij een CAW (http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false;)

sabrinad
Topic Starter

#3 , 30 nov 2013 21:29

bedankt

wat kunnen ze in zo'n geval concreet doen bij OCMW

Reclame

Franciscus

#4 , 30 nov 2013 21:58

Eens alles op een rijtje zetten.
Wat uw 'dopgeld' zou zijn of uw leefloon.
Of u recht hebt op een huursubsidie.
Afspraken maken met schuldeisers .... soort van budgetbeheer.

Aangifte gedaan van de diefstal?

sabrinad
Topic Starter

#5 , 30 nov 2013 22:24

Ja, aangifte gedaan tegen onbekenden, maar wordt geen gevolg aan gegeven.

Mogen zij de huisbaas contacteren? Kunnen zij helpen om het hier "op" te zeggen en helpen zoeken naar iets nieuws?

sloeberken

#6 , 01 dec 2013 10:19

OCMW zal wel aan een goede oplossing werken als je zelf goed meewerkt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus

#7 , 01 dec 2013 16:20

Er wordt alleen contact genomen met huisbaas ALS u daarvoor de toestemming geeft.
Dan kunnen zijn onderhandelen over vb een afbetalingsplan VOOR deze naar de rechtbank stapt en u nog opgezadeld wordt met gerechtskosten.

bambipower

#8 , 18 dec 2013 16:55

zwart of niet... in belgie zijn de wetten voor iedereen gelijk en wordt iedereen gelijk behandelend. Met gefrustreerd rondlopen ga je jezelf niet helpen

https://www.wonenvlaanderen.be/premies/ ... _huurprijs" onclick="window.open(this.href);return false;

sabrinad
Topic Starter

#9 , 29 jan 2014 12:36

Ik ben naar het ocmw gestapt, echt veel kunnen ze niet doen. Ik krijg de ene rappel na de andere en de huisbaas begint te dreigen. Mijn inkomen is gewoon veel te laag vergeleken met wat ik allemaal moet betalen. Men kan geen geld geven of toveren en die afbetalingsplannen tja, ooit moet je het dan toch betalen.
Ik heb al gedacht van het contract op te zeggen en hen dan te zeggen: kijk, ik moet hier voor die datum uit.

sloeberken

#10 , 29 jan 2014 13:32

Het beste is via ocmw in schuldbemiddeling gaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

scorpioen

#11 , 29 jan 2014 14:49

Men kan geen geld geven of toveren en die afbetalingsplannen tja, ooit moet je het dan toch betalen.
Bij een collectieve schuldenregeling kunnen de schulden geheel of gedeeltelijk worden kwijtgescholden.

Terug naar “Huren”