Waarborg gestort op prive rekening van verhuurder wat bij?

joris81
Topic Starter

Waarborg gestort op prive rekening van verhuurder wat bij?

#1 , 31 jan 2014 06:57

Hallo

Bij het aangaan van huurovereenkomst staat er in het contract dat de waarborg moet gestort worden op rekening van verhuurder.

Er is geen plaatsbeschrijving gemaakt.

App heb ik zelf moeten opfrissen, hoe kan ik mij het best indekken als de verhuurder het type is dat mijn waarborg weigert te geven of iets te tekenen en straks schades die er al waren of hij zal aanrichten
Na mijn vertrek zal op mij zal verhalen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2014 12:30

Zonder PB heeft hij geen poot om op te staan voor eender welke schade die er zou zijn, tenzij hij deze zwart op wit en onbetwistbaar zou kunnen bewijzen.
Indien de HWB op een private rekening staat dient verhuurder bij teruggave hierop de gemiddelde intrest zelf bij te betalen.

sloeberken

#3 , 31 jan 2014 13:10

Je hebt het wettelijke recht de verhuurder in gebreke te stellen met AS dat de huurwaarborg op een geblokkeerde rekening moet komen op u naam, max 2 maand huur in dit geval.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jan 2014 14:12

Vanaf de ingebrekestelling is niet alleen de gewone interest maar ook de wettelijke van toepassing EN opeisbaar.
Stuur trouwens een AS waarin u verwijst naar een gewone brief en omgekeerd.
Tevens de vermelding ..Dit schrijven 'onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis'.

Terug naar “Huren”