ik huur sinds maart vorig jaar een gerenoveerd appartement dat op het eerste zicht tiptop in orde is!
nog geen maand verder, in april dus merk ik op dat er zich vocht voordoet met schimmel tot gevolg! Dit probleem is goed opgelost geweest in de maand mei!
Nu zijn we nog geen jaar verder en vocht is er terug op dezelfde plaats, in de slaapkamer en in het bureel! ik heb dit telefonisch laten weten in november 2013 aan de verhuurders, deze zijn pas eind januari 2014 komen kijken! Het antwoord was dan ook dat ik de schimmel maar eens moest afkuisen en eventueel eens overschilderen! een week later zag ik duidelijk dat het steeds erger en erger werd! Ik heb al schade aan meubilair en aan kledij! Nu is er een expert langs geweest (haar schoonzoon) en de architect! De oorzaak van het probleem ligt volgens hem aan te weinig/geen ventilatie! (alles is hier supergoed geïsoleerd, maar geen ventilatie) waardoor de condens die er ontstaat niet naar buiten kan. De architect zei daarbij ook nog dat het vocht tot 70% komt door mijn was die er op een rekje droogt! dus de schuld van dit probleem in mijn schoenen schuift!
Na het gesprek met de architect ben ik naar de verhuurders gegaan om dit alles te vertellen en ook dat ik eventueel opteer om uit de woning te gaan omdat de situatie niet meer leefbaar is! Het antwoord was wel duidelijk ik verlaat vroegtijdig de woning dus mijn huurwaarborg ben ik kwijt plus ik moet nog eens bijbetalen omdat ik vroeger dan een jaar uitga! Kan dit zomaar! Wat zijn mijn rechten in dit geval