kosten gemeenschappelijke delen

zorno
Topic Starter

kosten gemeenschappelijke delen

#1 , 05 feb 2014 14:37

NA bijna 4 jaar huren (jaarcontract geregistreerd) blijkt dat ik al die tijd de elektriciteitskosten van gans de blok betaal.

Het gaat om de verlichting van gang/ trappenhal/ garage van onze bovenbuur / gemeenschappelijke kelder…

Ik woon op het gelijkvloers met een aparte ingang dus ik kom enkel in de kelder.
Na een panne blijkt dat bovengenoemde delen op onze meter zijn aangesloten

Kan ik deze kosten terugvorderen ? en hoe sterk sta ik?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 feb 2014 16:50

U kan deze kosten terugvorderen door aan de beheerder van het gebouw te eisen dat deze:

- u ofwel een redelijk voorstel doet om de kosten op jaarbasis te vergoeden.
- een tussenmeter laat aanbrengen die het gemeenschappelijk verbruik registreert.
- de stroom van de gemeenschappelijke delen op een nieuwe kring laat plaatsen op kosten van de gemeenschap.

Indien het gaat om een gebouw van enkel twee wooneenheden zonder beheerder, zal u de andere eigenaar dienen aan te spreken en deze voor te stellen ofwel te delen in de extra kosten ofwel de stroomkringen te laten splitsen.

Bij discussie zal u dit via het vredegerecht bij vonnis dienen te bekomen. Dat is doorgaans geen probleem maar zorg er wel voor dat u ofwel voldoende juridisch onderlegd bent of neem een advocaat onder de arm.

Reclame

Terug naar “Huren”