Hey all,
Vraagje ivm werken die niet af gerond geraken.
Nu mijn vriendin huurt een appartement en daar waren van in het begin al problemen mee.
De aannemer die het gebouw neergezet heeft ligt zelfs in proces met alle eigenaars van het appartement.
Nu blijkt dat de gemeenschappelijke delen maar voorlopig opgeleverd zijn.
De lift is niet goedgekeurd, ingang naar ondergrondse garage is te smal bevonden door een gerechtelijk expert.
Nu heeft mijn vriendin schade ondervonden aan haar wagen daardoor dit is het eerste punt.
Tweede punt, voor kerstmis hebben ze het terras volledig afgebroken en de balustrade weggenomen.
Ze woont op het eerste verdiep dus is er val gevaar en ze heeft een kind van 11 jaar rondlopen (Veiligheid).
Nu dringen we nu al geruime tijd via de verhuurder aan dat dit opgelost geraakt maar dit schiet niet op.
We kregen vandaag een email van de syndicus van het gebouw die weerverlet in roept.
Nu ben ik zelf een projectleider in utiliteitsbouw en weet ik maar al te goed wat weersverbetering betekend.
Voor gisteren en vandaag en komend weekend kunnen ze dit oproepen maar van voor kerstmis tot nu niet.
Wat kan ik nu doen ?
Kan ik de kosten van de schade aan de wagen doorgeven door die te smalle doorgang of is dit kort door de bocht ?
Wat kan ik doen aan het terras dat maat blijft aanslepen?
Graag advies hierover en alvast bedankt