huur opzeggen

cadbe
Topic Starter

huur opzeggen

#1 , 03 feb 2014 01:21

Ik ben huurder en woon sinds 8 jaar in dit huis.
contract was voor 3 jaar maar ging stilzwijgend over op 9 jaren.
Dus volgens contract kan ik hier nog wonen tot 1 februari 2015 , dus nog 1 jaar.
Contract is gestart op 1 februari 2006.

Wat als ik deze zomer wil verhuizen ? Dus het contract voortijdig opzeg.
Hoeveel maanden moet ik dan nog verplicht huur betalen ?
Kan ik dit contract eenzijdig opzeggen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 feb 2014 02:00

Indien het huurcontract werd geregistreerd kan u opzeggen wanneer u wenst mits een opzegperiode van drie maand die begint te lopen op eerste van de maand volgend op de kennisname van de opzeg door de verhuurder. U bent verder geen schadevergoeding verzchuldigd tenzij er schade is aan het pand.

Indien er geen registratie is van het contract kan u opzeggen wanneer u wenst met de opzegperiode die u wenst.

Dat het contract zijn einde van negen jaar zal bereiken wil niet zeggen dat u er niet kan blijven wonen. Indien er geen tijdige opzeg wordt gegeven door een van beide partijen wordt er automatisch een nieuwe driejarige periode gestart.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2014 23:23

Is er een plaatsbeschrijving?

Reclame

cadbe
Topic Starter

#4 , 08 feb 2014 15:55

ja , er is een plaatsbeschrijving en het huurcontract is geregistreerd.

Vandebos

#5 , 08 feb 2014 17:01

In dat geval kan u kosteloos opzeggen wanneer u wenst met een opzegtermijn van drie maand. Als de huisbaas niet ten minste drie maand voor het einde van de driejarige periode opzegt begint er gewoon een nieuwe driejarige periode te lopen.

Terug naar “Huren”