Beste,
Ik heb zojuist een huurovereenkomst gekregen voor ondertekening. Ik heb deze doorgenomen en ik heb een vraag over een bepaalde sectie in het contract. Ik heb al contact opgenomen met de verhuurder, maar in afwachting van zijn antwoord wil ik het hier ook eens even vragen.
Dit staat erin:
Artikel 4: duur
Deze huurovereenkomst wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, een aanvang nemende op 01.03.2014 om te eindigen op 28.02.2015. De overeenkomst neemt een einde mits één van de partijen ten minste drie maanden voor het verstrijken van de in de overeenkomst bepaalde duur een opzegging betekent.
Indien er geen opzeg wordt betekend wordt en de huurder blijft in het goed, dan wordt de huidige overeenkomst geacht te zijn aangegaan voor een termijn van opnieuw dezelfde periode, de verlenging is slechts éénmaal mogelijk onder die omstandigheden.
Nadat de overeenkomst werd verlengd, indien er geen opzeg wordt betekend minstens drie maanden voor het verstrijken van de huurovereenkomst of de huurverlenging en indien de huurder het goed blijft bewonen zonder verzet van de verhuurder, wordt de lopende huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan voor een duur van 9 jaar vanaf de datum van invoegetreding van de huidige overeenkomst.
De huurder kan overgaan tot vervroegde opzegging mits een opzegtermijn van 3 maanden te respecteren en de huurder is tevens een wederverhuringsvergoeding verschuldigd van 3 maanden huur. Indien het goed echter aansluitend herverhuurd is, is slechts 1 maand wederverhuringsvergoeding verschuldigd, onafgezien het feit dat de vertrekkende partij zelf een nieuwe huurder heeft aangebracht.
De verhuurder kan overgaan tot vervroegde opzegging mits een opzegtermijn van 3 maanden te respecteren.
Nu is mijn vraag hierover: Wat gebeurd er als ik bijvoorbeeld het huurcontract naar 2 jaar of na 3 jaar opzeg i.v.m. vergoedingen? Want ik vind het nogal onduidelijk.
Alvast bedankt.