huuropzegging

_geert_
Topic Starter

huuropzegging

#1 , 25 feb 2014 16:55

Hallo,

eind deze maand stopt onze huurovereenkomst , we hebben de volgende werken gedaan van herstellingen

- gaten opgestopt
- klink vermaakt die beetje los zat
-kapotte licht vervangen
-plafond in badkamer opnieuw geschilderd.

Het is nu over dat laatste dat ik een vraag over heb.
na 2,5 jaar er te wonen was de verf wat afgebladerd door het vocht.
ik heb de plafond nu wat afgeschuurd en 2 nieuwe lagen gegeven , maar je ziet nu wel nog een beetje waar het afgebladerd is.
de huisbaas wou dit door een schilder laten doen en dan de kosten van onze huurwaarborg aftrekken.
nu heb ik dit zelf gedaan , maar ik weet nog niet of het goed genoeg gaat zijn voor hem.
als hij dit nu niet goed vind en door een schilder wil laten doen , mag hij dan zomaar die kosten aan mij doorgeven.
ik zie dit dan ook eerder als een herstelling dan aan onderhoud.

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 25 feb 2014 17:25

In een badkamer gewone muurverf gebruiken mag je er zeker van zijn dat die na 1 jaar schilfert. Dus leg de fout maar bij de verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#3 , 26 feb 2014 16:44

Als de huisbaas de uitvoering niet goed genoeg vindt, kan je toch voorstellen om het opnieuw af te schuren en een nieuwe laag verf aan te brengen. Mijn ervaring is dat als je als uitvoerder niet tevreden bent van uw werk, de klant vaak nog veel minder tevreden is.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 feb 2014 19:40

En dan best vooraf wat plamuur gebruiken, en dan pas opschuren. Gebruik ook speciale verf voor zolderingen in badkamers en keukens.

_geert_
Topic Starter

#5 , 28 feb 2014 20:56

Vandaag was het de dag om onze sleutels te over handigen.

Het was weer een 'boeltje'.
De vaatwas werkt niet meer , ik heb dit gemeld en ik moest hierzelf voor kijken. ( hij geeft een nummer van een hersteller ik bel hiernaar en die doet geen vaatwassen meer )
Hij gaat dit herstellen door iemand anders en de factuur naar mij sturen.
In het contract staat er onderhoud van sanitair enz maar geen herstellingen.
Kan hij dit zomaar doen?

De douchedeur gaat niet meer zo heel goed open , hij hangt niet meer zo heel stevig vast aan de muur.
Is ook een goedkope douche dat hij geinstalleerd heeft , is dit niet normaal na 5 jaar ?

wat moet ik hier nu meedoen ? Kan hij zomaar al de kosten hiervan aan mij doorgeven ?

Van de plafond hebben ze niet al te veel verteld , dus dit probleem is al van de baan.

Terug naar “Huren”