vermoeden huisvredebreuk

TWNBLGM
Topic Starter

vermoeden huisvredebreuk

#1 , 06 mar 2014 17:18

We zitten in een enorm conflict met onze huisbaas.
Alles netjes geregeld via de huurdersbond in ons voordeel.
Plots begint hij ons te intimideren met enkele opmerkelijke bezwaren.
Opmerkelijk omdat wij het raden hebben naar de omstandigheden hoe hij dit te weten is gekomen.
Hij eist de verwijdering van ons huisdier (konijntje +-900gr)
Volgens het huurcontract zijn huisdieren niet
En de stopzetting van beroepsmatige activiteiten in onze woonst.
Mijn vriendin heeft een werkbank voor haar studie juweelontwerp. Geen enkele commerciële activiteit vindt hier plaats.
We hebben de huurdersbond laten vragen hoe hij dit te weten is gekomen en op wat hij zijn argumenten baseert.
Geen reactie..
Op de mededeling van de huurdersbond dat huisvredebreuk strafbaar is, schrijft hij dat als we denken bewijzen te hebben we vrij zijn klacht neer te leggen.
Het slot is intussen verandert.
Het moet niet gezegd dat mijn vriendin zich niet meer veilig voelt.
Kan/moet ik naar de politie stappen ?
Het is duidelijk dat hij niet wil antwoorden op de vraag hoe hij dit alles weet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TWNBLGM
Topic Starter

#2 , 06 mar 2014 17:24

een stukje vergeten...

Volgens het contract zijn huisdieren niet toegelaten zonder een toestemming van de eigenaar.
Ik heb weet van minstens 2 vorige eigenaars met honden.
Het is zeer duidelijk dat hij ons enkel probeert te intimideren nadat wij ettelijke klachten aan hem hebben geadresseerd.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 mar 2014 19:37

Vermoeden is geen bewijs. Dus woord tegen woord.
Wat zou u bij de politie gaan doen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Sirkii

#4 , 06 mar 2014 20:03

... beroepsmatige activiteiten : zolang je géén (gedeelte van) het huurgeld inbrengt als kosten is er niets aan de hand.

sloeberken

#5 , 06 mar 2014 20:07

Zolang het huisdier geen overlast bezorgt, of schade veroorzaakt kan de verhuurder er weinig tegen beginnen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 mar 2014 20:09

Heeft hij die klachten van dat konijn en die werkbank op papier gezet? Dan heb je toch een bewijs dat hij meer dan waarschijnlijk binnen is geweest.

Turaki

#7 , 06 mar 2014 20:20

Heeft hij die klachten van dat konijn en die werkbank op papier gezet? Dan heb je toch een bewijs dat hij meer dan waarschijnlijk binnen is geweest.
Aanwijzing, meer niet. U kan natuurlijk wel alles ontkennen, en hem om bewijs vragen hiervan. Aan hem om dat uit te leggen waarom hij beweert dat u een konijn heeft.

chantika

#8 , 06 mar 2014 21:11

Het is duidelijk dat hij niet wil antwoorden op de vraag hoe hij dit alles weet.

Al eens aan je buren gedacht? Ik weet niet waar de woning gelegen is. Maar in een dorp is het zo dat iedereen iedereen kent. Verhuurder moet maar eens naar de buurtslager te gaan en hij weet het nieuws van het ganse dorp ( De roddelkrant ) . Ik zou ook mijn bron niet bekend maken.

TWNBLGM
Topic Starter

#9 , 06 mar 2014 22:16

we wonen in antwerpen centrum.
Geen enkele mogelijkheid om het konijntje van buiten te kunnen waarnemen.
Hij heeft idd in een email mij er meermaals van op de hoogte gebracht dat ik het huisdier moet verwijderen en de beroepsmatige activiteiten moet stopzetten.
Even een opheldering... ik werk al 6 jaar voor dezelfde N.V. en mijn vriendin is een studente aan de KASKA.
Beroepsmatige activiteiten ???
KONIJNTJE???

Even een schets van de huisbaas
Hij rekent de kosten brandverzekering van het pand, een polis burgerlijke aansprakelijkheid en polis rechtsbijstand aan in de jaarlijkse eindafrekeningen.
Nergens in het contract staat dit opgenomen.
Een illegaal kelderappartement ? jawel geïnstalleerd !
Kosten van dit kelderappartement op de gemeenschappelijke meter ? jawel, en doorrekenen in de eindafrekening naar de overige bewoners !
Ontkennen naar de huurdersbond toe ? jawel, niet wetende dat RWO vlaanderen al een inspectie is komen uitvoeren.
De meter van de gemeenschappelijke delen wordt afgesloten omdat er sinds oktober niet meer betaald is ? Jawel, maar als ik vraag waar ons forfetair bedrag van 35 euro is, zeggen dat ik daar geen zaken met heb ?!

ik kan zo nog een halve boek doorgaan...
Maandag naar een advocaat ... torenhoge bewijslasten en geruggensteund door officiële instanties... ik denk dat hij nog niet weet waar hij aan toe is ...

Terug naar “Huren”