conciërgewoning

Mette
Topic Starter

conciërgewoning

#1 , 07 feb 2008 09:58

Mijn broer heeft volgend probleem:

Hij huurt een conciërgewoning, in het huurcontract staat dat er een expertise is gebeurd, maar in werkelijkheid is dit niet gebeurd. De verhuurder wilt dit nu nog doen terwijl de huurder (mijn broer) er al gedurend een bepaalde tijd in woont.

art 1 van het contract zegt: ' de huurder verklaart dat hij het verhuurde goed aandachteig heeft bezocht en dat hij er geen nadere beschrijving van vraagt. Er wordt verklaard dat het goed wordt geleverd in goeder staat van ondrehoud, veiligheid, hygiëne en bewoonbaarheid.
De partijen verbinden zich ertoe aanwezig of behoorlijk vertegenwoordigd te zijn bij de expertise, die zij aldus onherroepelijk tegensprekelijk achten.'

verder vraagt die verhuurder nu extra kosten zoals KI en
wil hij ook het contract laten registreren op kosten van de huurder

Dit alles terwijl, hij al een aantal maanden huur heeft betaald.
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mette
Topic Starter

#2 , 08 feb 2008 19:30

de verhuurder dreigt mijn broer nu uit zijn woning te zetten
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

IrisS

#3 , 09 feb 2008 01:22

Hij huurt een conciërgewoning, in het huurcontract staat dat er een expertise is gebeurd, maar in werkelijkheid is dit niet gebeurd. De verhuurder wilt dit nu nog doen terwijl de huurder (mijn broer) er al gedurend een bepaalde tijd in woont.
Goed, ik snap niet goed waarom je broer dat contract tekende. Daarmee stemde hij in dat de expertise gebeurde (net als de verhuurder dus, ook voor die is het wat laat om nu met een expertise aan te komen zetten).
verder vraagt die verhuurder nu extra kosten zoals KI en
wil hij ook het contract laten registreren op kosten van de huurder
Het KI kan niet op de huurder verhaald worden. De registratie van een huurcontract is sinds 1/1/2007 kosteloos. U broer heeft er echter alle belang bij dat deze registratie zo snel mogelijk gebeurt. Gebeurt dit niet, dan kan de verhuurder het contract immers opzeggen zonder opzegtermijn!!

Reclame

Mette
Topic Starter

#4 , 17 feb 2008 17:31

ze zijn er nu ook achtergekomen dat er eigenlijk helemaal geen vergunning is voor het verhuren van een woonplaats.

Terug naar “Huren”