aanpassing van de huur

mamsie754
Topic Starter

aanpassing van de huur

#1 , 31 mar 2014 16:18

mijn huisbaas stuurt mij de index van de huur ,dat begrijp ik
als extra kosten ,het water het kadaster en de brandverzekering van de bouw
is dat normaal,dat ik zijn verzekering moet betalen?
ik ben zelf verzekerd voor bouw en inboedel
ik had gevraagd om bewijzen en dan stuurt hij bankoverschriften van betalingen maar daar staat niet bij van welk adres het is,hij heeft wel meerdere appartements blokken

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mar 2014 16:29

Verzekering is tlv de eigenaar. Ook OV (kadaster?) is voor de eigenaar. Heb jij een individuele en privatieve watermeter?

mamsie754
Topic Starter

#3 , 31 mar 2014 17:17

nee een gezamelijke watermeter en ben bereid mijn deel te betalen
in mijn contrakt staat
de ontroerende voorheffing valt ten laste van de eigenaar

Reclame

Franciscus

#4 , 31 mar 2014 17:30

Als het een appartementenblok is zonder eigen watermeter is het per aandeel in de gemeenschap.
De facturen moeten steeds voorgelegd worden alsmede de wijze hoe uw aandeel berekend wordt.

mamsie754
Topic Starter

#5 , 31 mar 2014 17:42

ja van het water ,dat betaal ik zeker ,we wonen er maar met 2
dus ieder de helft
maar hij stuurt wel een bewijs van betaling aan AWW,maar er staat geen adres op van welke app blok is dat water of misschien van bij hem thuis .
ik heb toch wel het recht om een degelijk bewijs te vragen hé

hij stuurt mij een rekening van;
water ; 681.02
brand; 509.26
kadaster ,1457.77
-------------------------
2648.05 : 12 maanden=220.67 per maand
gedeeld door 2 appartementen =110.33 €

sloeberken

#6 , 31 mar 2014 19:16

Hij moet u een gedetailleerde factuur van water voorleggen, al de rest is voor verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#7 , 31 mar 2014 20:05

En met kadaster bedoeld hij waarschijnlijk OV want iets anders zie ik niet. Dat is dan toch tegenstrijdig met de vermelding in uw contract.
Vraag hem ook een kopij van zijn brandpolis. aan het bedrag te zien rekent hij zijn volledige brandverzekering door aan de huurders.

Franciscus

#8 , 31 mar 2014 20:10

U hebt geen zaken met de brandverzekering van de verhuurder noch met het kadaster (Onroerende Voorheffing).. of u zou een handelshuurcontract moeten hebben.
U dient een brandverzekering hebben voor - schade aan derden - schade aan het gebouw - schade aan uw eigen inboedel - schade toegebracht door brandweer aan derden.
De eigenaar heeft voor het gebouw de gemene delen enz ook een verzekering die moet hij afsluiten en betalen.
Bij een woninghuur als hoofdverblijfplaats is OV zo wie zo voor de eigenaar.
Op de getoonde factuur MOET uiteraard het adres staan.

mamsie754
Topic Starter

#9 , 04 apr 2014 19:39

na telefonisch contact heb ik na heel wat geharrewar een akkoord met mijn huisbaas over de index en kosten.
allemaal bedankt om mij te helpen .
ik betaal nu alleen de wettelijke index plus de helft van het werkelijke gebruikte water.

Terug naar “Huren”