Hallo,
Ik heb een vraag i.v.m. de volgende situatie:
Door het meermaals verstoppen van de afvoer in het appartement krijgt mijn moeder water binnen via de afvoer. Dit is al vijf keer voorgevallen in één jaar tijd. Een paar weken geleden (3-4) zijn er werken uitgevoerd, betaald door de huisbaas, om dit probleem op te lossen. Vandaag is het echter weer voorgevallen en staat er weer een laag water in het appartement van mijn moeder. Ze kan hierdoor ook geen water meer nemen (loopt niet af), wc gebruiken of douchen. De huisbaas is verwittigd geweest maar die zegt nu dat de kosten van de ontstoppingsdienst voor ons (mijn ma) zijn. Dit zou ook gelden in de toekomst. De afvoer van de drie bovenste appartementen komen allemaal beneden samen, mijn ma die op de gelijkvloer woont is wel de enige die last heeft van water. Verder heeft ze geklaagd over vocht problemen tegen de muur van de buren maar dit zou vanaf nu ook ons probleem zijn.
De vorige keren heeft de huisbaas de ontstoppingsdienst betaald en zelf komen meehelpen om het water op te kuisen. Omdat het gaat over het appartement van mijn ma heb ik de huurovereenkomst nog niet kunnen inlezen.
Wat ik wil weten is of de kosten van de ontstoppingsdienst niet hoe dan ook voor de verhuurder zijn i.p.v. de huurder?
Dank bij voorbaat.