huur opzeg eigengebuik

De CockErwin
Topic Starter

huur opzeg eigengebuik

#1 , 30 apr 2014 21:40

De rede van de opzeg is volgen : ik heb mijn woning verkocht een moest een woning hebben om tijdens mijn nieuwbouw een onderdak voor mijn gezin te hebben.
Ons moeder had daarbij de oplossing voor haar en mij :haar huurder betaalde niet en ik kon met mijn adres verandering naar het pand zetten en de huurder laten opkrassen twee vliegen in een klap !

ik (zoon eigenaar)ga binnen kort in het pand wonen na grondige renovatie (keuken ,ramenen en deuren , vloer bovenverdieping) .
Nu las ik dat ik daar binnen het jaar moet wonen , is dit datum van opzeg of datum 6maand+1jaar ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
De CockErwin
Topic Starter

#2 , 30 apr 2014 21:42

de huuder heeft wel een tegenopzeg gedaan
het pand 4 mand sneller te verlaten

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 apr 2014 22:46

En u MOET er daarna nog twee jaar blijven wonen hoor dat zeker niet vergeten.
Anders kan de huurder een schadevergoeding vragen die uw moeder zeker niet zal bevallen.

Reclame

Turaki

#4 , 30 apr 2014 23:13

Datum van vertrek geldt, dus binnen het jaar vanaf dan. En dan inderdaad minstens 2 jaar wonen, want anders 18 maanden schadevergoeding!

Terug naar “Huren”