opzeg huur

Picasso
Topic Starter

opzeg huur

#1 , 26 feb 2008 23:28

Als ik mijn huur opzeg per aangetekend schrijven, maar mijn verhuurder is niet thuis en gaat later ook de brief niet halen bij de post, kan er dan discussie ontstaan over de startdatum van mijn opzegperiode? Of gaat mijn opzegperiode sowieso in op de eerste dag van de maand volgend op de datum van verzending?
Alvast bedankt voor een reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 27 feb 2008 00:11

In tegenstelling tot wat veel mensen denken en ik ook trouwens dacht, vooraleer ik het hier ergens gelezen had telt de datum dat het voor de eerste keer door de postbeambte aangeboden (dus betrokkene thuis of niet speelt geen rol) is geweest (of kan aageboden worden); en niet de datum dat U het verstuurde.

Voorbeeld een maand van 30d. en de vooropzeg dient te geschieden voor het einde van de maand. Stel dat U het aangetekend schrijven opstuurt op een vrijdag de 27e. Normaal zou hij dan de 30e (maandag) dus voor het einde van de maand aangeboden worden. Indien U echter pech hebt en hij word pas de 1e aangeboden bent U te laat.

Reclame

Terug naar “Huren”