niet te hard van stapel lopen heu stelt vast dat ... en dan komt u vragen of het tegendeel beweren realistisch is????
U hoeft bij eventueel verhoor uzelf niet te beschuldigen van stalking, dat is de realiteit.
Ik wil die mens niet onnodig in de problemen brengen. Ik wil vooral weten of ikzelf er in de problemen kan door komen. Ik dacht hetzelfde ivm het contract maar wou toch even jullie mening hebben.Ik weet niet of u dit enig nadeel bezorgd, U kan dit altijd melden aan de wijkagent. Kan ook zijn dat hij laat werkt.
Zou niet weten hoe jij in de problemen kunt komen, jij bent gedekt door het huurcontract en als huurder de voorschriften overtreed is dat zijn verantwoordelijkheid.
In elk geval heb ik toch enige bedenkingen bij u vraag.
Gezien het om 1 woning gaat waar ik een deel van verhuur als kantoor mag dit van de stad niet opgedeeld worden in meerdere woonentiteiten. En dit is wel het geval als er iemand in het kantoor gaat wonen.Wat legt de stad ter zake op?
Voorziet dit verbod in elke activiteit in het bedrijfsgebouw buiten de kantooruren?
Hoe werd dat verbod in het huurcontract overgenomen?
Volstaat het om elkaar in de morgen en 's avonds te horen, om te bewijzen dat uw huurder geen bedrijfsactiviteit uitoefent tijdens zijn verblijf?
Zolang de huurder zich aan de huurovereenkomst houdt, bent u er, mijn inziens, evenzeer aan gebonden.
U kan dit contract dan gebruiken als argument om elk verhoor van uw persoon hier omtrent te weigeren.
En daarmede elke verantwoordelijkheid afwimpelen.
Mocht er een domicilie op het adres gezet worden ga ik dit normaal weten. De wijkagent komt dan langs en gezien het om 1 woning gaat gaat hij dan normaal bij mij langskomen.Als de huurder gebruik maakt van uw kantoor om er te wonen maakt hij een inbreuk op de stedenbouwkundige wetgeving. Dit is een bestemmingswijziging zonder vergunning.
Je moet vragen bij de stedenbouwkundige dienst van uw stad ofdat ze de eigenaar verantwoordelijk stellen voor de stedenbouwkundige inbreuk die de huurder maakt door het kantoor te wijzigen van bestemming zonder vergunning.
Als de stad u als eigenaar gaat dagvaarden op het moment dat ze de inbreuk vaststellen (zodra de huurder zijn domicilie op het kantoor vestigt) kan u enkel de geleden schade verhalen op uw huurder. Hou er wel rekening mee dat bij mensen die een kantoor gebruiken als woongelegenheid vaak niets te verhalen valt. Je gaat immers niet van luxe in een kantoor gaan kamperen.
Dat is een andere discussie."ALS de huurder gebruik maakt van uw kantoor om er te wonen..."
ALS de huurder te moe gewerkt is om zich nog veilig naar huis te begeven, ... dan is dat de verantwoordelijkheid van de huurder om daarover te oordelen.
Vergelijk het met een arts die midden in de nacht wordt opgeroepen, en vervolgens in het ziekenhuis blijft overnachten, betekent dit
dan dat de arts daar woont?
Ook al gebeurd dit zo'n 2 of drie keer de week?
Ik maak me er niet heel druk in hoorU maakt zich druk om zaken die er niet zijn. Trouwens hoe weet jij dat die persoon er soms slaapt en niet werkt. Als de stadsdiensten zich daar moeten mee bezighouden zonder dat er iemand een klacht indient, lijkt me onbestaand.
Zelf kan ik beide kanten begrijpen. De huurder in in fout stellen maakt het wel makkelijk voor verhuurders om kantoren als woning te verhuren en dan alle verantwoordelijkheid te ontlopen als het fout gaat. De verhuurder in fout stellen impliceert dan weer dat de verhuurder zich moet bezighouden met de huurder zijn doen en laten en dat lijkt me ten eerste zijn taak niet (en buiten zijn bevoegdheid) en daarnaast een redelijke schending van de privacy van de huurder.t.
De vraag van TS is geen onterechte vraag en ik ben benieuwd wat de stedenbouwkundige dienst gaat vertellen. Ik denk dat de eigenaar de stedenbouwkundige overtreding op zijn naam zal krijgen en dan moet verhalen bij de huurder. Dat zou logisch zijn want de stad kan zich toch niet bezig houden met te bepalen wie de stedenbouwkundige overtreding gemaakt heeft, voor hetzelfde geld verhuurt de verhuurder een kantoor als woning.
Mijn huis en het kantoor voldoet aan de voorwaarden die de stad heeft voor een deel van een huis te verhuren als kantoor.Dient de situatie hier niet omgekeerd in vraag gesteld te worden? Het pand is blijkbaar een geheel.
Is het verhuren van een gedeelte van een woonhuis als kantoorruimte geen bestemmingswijziging van de kant van de verhuurder?
Als er gewoond wordt in het verhuurde gedeelte wonen ze gewoon samen in hetzelfde huis.
Hier kan ik mij helemaal in vinden en ik hoop dan ook dat de stedenbouwkundige dienst iets gelijkaardigs zegt.zolang de huurder zijn domicilie op een ander adres heeft en daar ook zijn belangen heeft (stroom-water-verwarming-post etc). zolang hij enkele dagen per week snachts doorwerkt of overnacht in zijn kantoor, moet zich daar niemand zorgen over maken. U heeft zich als verhuurder niet te moeien of de huurder die nachten slaapt, werkt of gewoon op zijn tablet spelletjes zit te spelen. Strikt genomen mag en kan hij daar zelfs hele nachten werken ipv overdag. De stad zal zich daar ook niet mee moeien. enkel als zou blijken dat de huurder daar ook zijn domicilie zou willen zetten. In feite zoekt u spijkers op laag water. Als "de stad" u een vraag stelt over de tijdsbesteding of mogelijke overnachtingen van de huurder (wat me zou verbazen, maar soit), moet u daar zelfs niet op antwoorden. enkel wat er in jullie contract staat. U kàn daar overigens zelfs niet op antwoorden. U kan enkel zeggen dat de huurder vaak lang en laat in zijn kantoren is. Maar u kan niet vertellen (en u mag dat ook niet) of hij ook slaapt. Wat dat zou betekenen dat u hem bespiedt.
en dat mag helemaal niet.