Ik ben eigenaar van een appartement en het contract tussen mezelf en huurder eindigt op 15/05/2014. Alles is reglementair verlopen qua opzegging (aangetekend).
De huurder heeft bij zijn bank een waarborg van 2 maanden gestort bij het begin van ons contract. Vrijdag ga ik naar het appartement en komen we normaal samen voor de overname van water en electriciteit.
Huurder had een ander appartement gevonden vanaf 15/05/2014. Vrijdag wordt alles gecontroleerd op schade zodat ik maandag het formulier kan tekenen voor teruggave waarborg.
Huurder eist nu dat hij vrijdag direct de waarborg al in zijn handen heeft. Na contact met zijn bank duurt het enkele dagen vooraleer de waarborg op zijn rekening staat.
Het probleem is dat hij de huur bij de nieuwe verhuurder niet kan betalen zodat hij de sleutels niet krijgt. Hij wil dus mijn sleutels van het appartement niet afgeven en ook het appartement niet verlaten.
Ik denk niet dat we verplicht zijn om de waarborg vóór het einde van het contract (zonder controle) terug te laten storten.
Wat raden jullie me aan?
Mvg
Viv