vermindering onroerende voorheffing gehandicapt persoon

josi
Topic Starter

vermindering onroerende voorheffing gehandicapt persoon

#1 , 19 feb 2008 11:02

Beste,
Ik huur al sinds 98 een woning in het leuvense.Ik ben sinds enkele jaren door het RIZIV +66% gehandicapt verklaard.Nu weet ik dat ik een meldingsformulier kan aanvragen zodat de verhuurster een vermindering kan krijgen op de onroerende voorheffing en dit terug aan mij moet storten.Ik heb dus met haar zoon kontakt opgenomen daar zij al een bejaarde dame is die daar niet veel van begrijpt.Haar zoon zei me van dat met rust te laten omdat ze anders zou denken dat zij me geld moet geven.
Nu wil ik aangezien ik hier al zolang woon zonder problemen gewoon weten of die som de moeite is om het aan te vragen want ik wil geen problemen met de eigenaars.Ik ken het kadastraal inkomen van de woning niet.De overeenkomst is ook niet geregistreerd.
Mijn huur bedraagt 625 euro.
Vriendelijk bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 19 feb 2008 12:40

u kan via de website www.onroerendevoorheffing.be (ga naar algemene informatie en klik vervolgens op FAQ) of telefonisch via 078/15.30.15 hierover meer informatie krijgen

j.demoor

#3 , 21 feb 2008 11:31

“Art.257.§ 1. Aan de belanghebbende wordt verleend :
2° een vermindering van de onroerende voorheffing berekend overeenkomstig onderstaande tabel voor de kinderen die in aanmerking komen voor een kinderbijslag, voor de woning die op 1 januari van het aanslagjaar wordt betrokken door een gezin met ten minste twee kinderen die daar hun woonplaats hebben blijkens een inschrijving in het bevolkingsregister en die in aanmerking komen voor kinderbijslag. Hierbij worden de als gehandicapte aangemerkte kinderen voor twee gerekend;

2 kinderen ; basisbedrag 5,40 eur ; geïndexeerd aj 2007 6,49 eur.

3° een vermindering van de onroerende voorheffing per gehandicapt persoon, andere dan bedoeld onder 2°, in verband met de woning waar ze hun woonplaats hebben op 1 januari van het aanslagjaar blijkens een inschrijving in het bevolkingsregister. Deze vermindering wordt berekend alsof het een gehandicapt kind betrof.

Omgerekend bedroeg dit in aanslagjaar 2007 een vermindering van 129,28 euro op een geïndexeerd K.I. van € 1630,00.(de omrekeningswijze is mij niet bekend).

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/

Reclame

josi
Topic Starter

#4 , 29 feb 2008 13:50

Vriendelijk bedankt.

Terug naar “Huren”