Contract nog niet geregistreerd, opzeg?

Loess
Topic Starter

Contract nog niet geregistreerd, opzeg?

#1 , 20 mei 2014 14:25

Ik huur sinds 16/05 mijn appartement met een contract voor 9 jaar. Door omstandigheden zou ik helaas moeten opzeggen... Het contract is nog niet geregistreerd, maar ik weet dat een verhuurder daar 2 maand de tijd voor heeft. Nu vroeg ik mij af, als ik nu een AS doe om op te zeggen, ik dan toch die vergoeding moet betalen, aangezien die 2 maand nog niet verstreken zijn? Of kan ik sowieso zonder vergoeding opzeggen als het contract niet geregistreerd werd voordat ze mijn AS ontvangen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mei 2014 15:20

Woninghuurwet
Zolang het huurcontract niet geregistreerd is na de termijn van twee maanden bedoeld in artikel 32, 5°, van het Wetboek der registratie-, hypotheek- en griffierechten, zijn zowel de in het eerste lid bedoelde opzeggingstermijn als de in het tweede lid bedoelde vergoeding niet van toepassing.

Als de verhuurder de huurovereenkomst laat registreren binnen de twee maanden is de vergoeding dus verschuldigd.

Loess
Topic Starter

#3 , 20 mei 2014 15:21

daar was ik al bang voor... bedankt!

Reclame

Terug naar “Huren”