aangetekende brief niet ondertekenen

amadeus
Topic Starter

aangetekende brief niet ondertekenen

#1 , 20 mei 2014 12:32

Stel dat ik vandaag een aangetekende brief stuur dat ik 1/06/2014 mijn opzeg wil starten.
Als de verhuurder niet thuis is, dan heeft hij dacht ik de kans deze nog binnen de 2 weken te gaan halen?
Echter als deze 2 weken wacht is deze brief later ontvangen dan 1/06/2014, waardoor ik mijn opzeg zogezegd te laat meld?
Of geldt hier de datum waarop de brief is toegekomen bij de verhuurder?

Want iedere slimme verhuurder zou dan gewoon wachten tot na het einde van de maand om de brief te ontvangen?

Mijn vraag is dus: als ik deze vandaag verstuur, en de huisbaas tekent deze voor ontvangst na 1/6/2014 moet ik dan een maand extra opzeg doen (vanaf 1/7/2014) omdat de huisbaas dit dan pas weet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 20 mei 2014 12:48

Het is de dag dat de zending voor de eerste keer aangeboden is die telt. Beter is de opzeg zowel te versturen aangetekend als met gewone post. De brieven naar elkaar verwijzen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mei 2014 13:07

Aangetekend schrijven vermeld:
AANGETEKEND
Plaats en datum
Opgeteld in aantal x zoveel als er partijen zijn.
Opletten indien het een huurcontract is dient de brief naar alle ondertekenaars te gaan.
Dus zeker als de verhuurders met twee zijn TWEE aangetekende schrijven sturen en ook gewone.
AS met retourmelding kan u zien wie er heeft afgetekend.

Reclame

amadeus
Topic Starter

#4 , 20 mei 2014 13:21

Aangetekend schrijven vermeld:
Opletten indien het een huurcontract is dient de brief naar alle ondertekenaars te gaan.
Dus zeker als de verhuurders met twee zijn TWEE aangetekende schrijven sturen en ook gewone.
AS met retourmelding kan u zien wie er heeft afgetekend.
Kan u dit wat meer toelichten?
Mijn verhuurders hebben met 2 getekend en wonen onder hetzelfde dak? Het lijkt me raar 2 aangetekende brieven te versturen naar hetzelfde adres?

Als ik 1 aangetekende brief verstuur en vraag om de handtekening van beide verhuurders?

sloeberken

#5 , 20 mei 2014 13:53

Om t'even waar ze wonen, ook onder zelfde dak, om wettig te zijn moet elke ondertekenaar apart een aangetekende opzegging krijgen. Gewone brieven in dit geval misschien wat overbodig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

amadeus
Topic Starter

#6 , 20 mei 2014 14:31

En wat als ik zelf bij de verhuurders langs ga met het document?
Moet ik dan ook 2 opzeggingsbrieven maken en ze dit elke apart laten tekenen?
Of 2 brieven en alle 2 laten tekenen door beide?

Of geldt dit alleen met aangetekende brieven?

Bedankt voor de info iedereen!

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 mei 2014 16:09

Dan kan het volstaan dat beiden voor ontvangst op het document tekenen en dateren, dat je terug mee naar huis neemt. Zorg wel nog voor een kopie die je bij hen kan achterlaten.

Terug naar “Huren”