vocht problemen ( mondeling)

amadeus
Topic Starter

vocht problemen ( mondeling)

#1 , 20 mei 2014 16:02

Ooit had ik vochtproblemen in oa mijn garage van ons appartement.
De verhuurder was hiervan op de hoogte gesteld en ging er iets aan doen.
Verder hebben we nu geen last meer van maar je ziet nog wel dat er vocht is geweest.

Echter is nu mijn vraag: Als je uit het appartement gaat, en de verhuurder zegt dat er vochtplekken zijn dus dat hij de huurwaarborg niet kan teruggeven, hoe kan ik dan bewijzen dat hij hiervan al mondeling op de hoogte was??

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 20 mei 2014 16:11

Alle gebreken moet je aangetekend schrijven.
Zeker vochtproblemen omdat die wel veel schade kan veroorzaken.

amadeus
Topic Starter

#3 , 20 mei 2014 16:18

Dus hier kan ik niet veel meer aan doen?
Mijn huurders weten al dat ik ga opzeggen (het document is wel nog niet getekend)
Dus kan ik nu nog aangetekend schrijven dat ik vochtproblemen heb of is dit te laat?

Reclame

giserke

#4 , 20 mei 2014 16:22

Als er in de plaatsbeschrijving van het betreden van het pand nog geen sprake is van vochtschade, en bij de plaatsbeschrijving bij beëindigen van het contract wel, zal jij idd moeten bewijzen dat die schade ten gevolge was van vochtschade.
Tenminste als de verhuurder er problemen overmaakt.

Het enige wat je kunt doen, is een verklaring van de aannemer laten opmaken dat hij destijds werken heeft uitgevoerd om de vochtschade in te dijken.
Als dit niet lukt kunt U nu best al een gesprek met de eigenaar aangaan.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mei 2014 16:34

Het is niet omdat er vochtsporen worden waargenomen dat jij daar automatische voor de verantwoordelijke bent. Er is ook nog zo iets als de oorzaak. Dus als blijkt dat het een constructieve oorzaak was, ben jij niet verantwoordelijk.
Is er een syndicus in het gebouw? Weet hij van dit probleem?

amadeus
Topic Starter

#6 , 20 mei 2014 16:53

Er is een syndicus en deze weet niet van het probleem via mij. Er was toen een lek buiten waardoor er in de ondergrondse garage vocht was. Denk dat een andere huurder ook een vochtprobleem had op zijn gelijkvloes die hiermee gepaard ging, dus misschien weet de syndicus daar wel van.

Een vraag: ik ga nu mijn appartement dubbel goed controleren op vocht, stel dat ik verder nog iets vind van vocht en ik meld dit nu met een aangetekende brief, wat zal dit dan doen voor mijn huurwaarborg? Ik meld dit zogezegd nog in de tijd dat ik op het appartement woon, alleen zit ik dus in de opzeggingsperiode en kan dat overkomen als dat ik vlug alles in orde wil maken. Kan de verhuurder mij dan bij de uittredende plaatsbeschrijving iets verwijten als er bijvoorbeeld een startend vochtprobleem op een muur ofzo blijkt?

Terug naar “Huren”