huur van kantoor

Jef 007
Topic Starter

huur van kantoor

#1 , 20 mei 2014 16:56

door het overlijden van onze vader zijn de 3 kinderen eigenaar geworden van zijn huis.
een gedeelte ( deel van de living en de garage) van dit huis wordt reeds jaar en dag aan mijn broer verhuurd als kantoor.
Vermits een gedeelte verhuurd is, zal het vermoedelijk een lagere verkoopprijs hebben.
Kan ik als mede eigenaar vragen of eisen dat het kantoor+garage wordt stopgezet vermits ik als nieuwe mede eigenaar niet akkoord ben met deze constructie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#2 , 20 mei 2014 19:44

Wat is er contractueel bepaald?
Ik veronderstel dat uw broer geen handelshuur had met uw vader, in dat geval valt de garage en deel van de living onder gemeen huurrecht. Waarschijnlijk is het een mondeling contract van onbepaalde duur, dan kan de huur opgezegd worden mits een vooropzeg van 1 maand.
Je moet de woning dus verkopen en dan kan de nieuwe eigenaar na 1 maand beschikken over de woning door het huurcontract op te zeggen. Op uw eentje kan je de opzegging niet doen omdat je bij eigendommen in onverdeeldheid de toestemming van alle eigenaars nodig hebt om zo'n beslissingen uit te voeren.

Persoonlijke mening
Familiebanden zijn veel belangrijker dan geld, doe een goed voorstel aan uw broer om jullie uit te kopen.
Uw broer zal het appreciëren dat je hem een kans geeft om zijn activiteiten verder te zetten op hetzelfde adres.

Reclame

Terug naar “Huren”