geen bewijs van woonst, wat nu??

sandratje
Topic Starter

geen bewijs van woonst, wat nu??

#1 , 13 mei 2014 16:00

ik heb een huurder ingenomen, deze stond drie maanden achter met huur, en is toen in de schuldbemiddeling geraakt... dus ik kon niets ondernemen...
hij heeft totaal niet meegewerkt, en ik heb slechts een maand huur ontvangen in een peiode van ongeveer tien maanden, toen hij eindelijk via de areidsrechtbank uit de schuldbemiddeling is gezet, en in dezelfde periode is hij in mijn woning ambtshalve geschrapt, omdat de politie reeds enkele maanden op de hoogte was dat hij er niet meer verbleef...
het contract was om en we zijn binnegegaan, de rest dat kunnen jullie je wel indenken, een container vuilnis, alle deuren ingeslaan, douche vernield, muren vol gaten, verschrikkelijk, alles hebben we op eigen kosten vernieuwd en opgeruimd.
hij is dus rond eind december uit schuldbemiddeling en geschrapt.
nu heeft hij nog altijd geen domeciel, en ik kan geeneens de borg rijkrijgen via vredegerecht.
wat moet ik nu en hoelang kan ik mijn huur nog opeisen?
alvaste dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sandratje
Topic Starter

#2 , 14 mei 2014 20:04

niemand ervaring??

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2014 20:07

Hebt u betrokkene ooit in gebreke gesteld? 10 maanden huur -1 maand betaald en geen vordering voor vrederechter?

Reclame

sandratje
Topic Starter

#4 , 20 mei 2014 22:40

aangetekende brief in de eerste drie maanden, maar toen is hij in schuldbemiddeling gegaan via een advokaat en toen kom ik blijkbaar niets doen werd mij verteld... tot hij eruit is gezet door arbeidsrechtbank, maar toen had hij geen domeciel meer...
hij verblijft nu al geruime tijd in een opvangcentrum, maar daar heb ik naartoe gebeld, zij verschaffen geen domecieladres??
wat hier toch allemaal kan hé??

Vandebos

#5 , 20 mei 2014 23:46

U had bij het lokale vredegerecht om een opheffing van het contract wegens wanbetaling moeten vragen. Indien u een duidelijk overzicht heeft gemaakt van de huurschade en de gebrekkige betaling kan u nog steeds via het vredegerecht de vrijgave van de huurwaarborg in uw naam verzoeken.

sandratje
Topic Starter

#6 , 21 mei 2014 21:18

nee, gaat niet, moet een bewijs van woonst hebben voor vredegerecht, da's het probleem

sandratje
Topic Starter

#8 , 22 mei 2014 00:46

ik zou dus eventueel de borg via deurwaarder kunnen vrijkrijgen, en hoe zit het met de achterstallige huur?
wachten tot deze weer een domecilieadres heeft, en wat dan? alvaste dank, ik wens zoveel mogelijk zonder avokaat te ondernemen, vanwege de extra kosten, of is dit verkeert?
de gebrekkige betaling staat in de brief van de arbeidsrechtbank toen deze uit de schuldbemiddeling werd gezet.

Vandebos

#9 , 22 mei 2014 08:24

Het beste is een advocaat in de arm te nemen. Deze kan de zaak dan op een juridisch correcte wijze inleiden.

sandratje
Topic Starter

#10 , 22 mei 2014 10:55

het gaat hier over 800 euro borg, houd ik dan nog iets over, en kan ik volgens jou nog ooit iets van de huur recupereren??
alvaste dank

sloeberken

#11 , 22 mei 2014 11:24

Normaal ga je zeker iets overhouden, en maak je misschien nog kans om de onbetaalde huur terug te zien. Goede afspraak maken met advocaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”