indexering huurprijs

John Mathews
Topic Starter

indexering huurprijs

#1 , 21 mei 2014 22:29

Je kan iets lezen en toch onzeker zijn...

- type van het huurcontract: 3-6-9

- ingangsdatum contract: juni 2004

- werd het contract geregistreerd: yes

- heeft er reeds uitvoerige communicatie plaatsgevonden met de tegenpartij en wat was daarvan het resultaat? nog niet xD

Mijn vraag betreft de schriftelijke melding van de indexering.
Ik ontving de brief in november 2013 met onderwerp 'indexaanpassing per 01/06/2013'. Er werd mij gevraagd het verschil van de maanden juni t.e.m. november over te schrijven.

Ik meen begrepen te hebben dat de verhuurder een jaar de tijd heeft om deze brief te versturen MAAR dat de indexering maximaal drie maanden terug kan gaan.
Concreet, ik had slechts voor de maanden september, oktober en november moeten bijpassen?

Staat er een termijn op de terugvordering, indien dat mogelijk zou zijn?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mei 2014 22:41

Hier eens lezen:
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

pag 33 - wettekst ( art) staat er naast

sloeberken

#3 , 21 mei 2014 22:49

De indexaanpassing kan maar max drie maand terug gaan. U stuurt verhuurder een AS dat u de teveel betaalde index van de eerstvolgende huur zal inhouden, daar de huurwet voorschrijft dat hij maar drie maand terug kan gaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mei 2014 22:58

hier zelf berekenen .... verhuurder kan wel index aanpassen vanaf 2004 ... dus indexcijfer maand 2004 tot index nu.

http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... alculator/" onclick="window.open(this.href);return false;

bosprocureur

#5 , 22 mei 2014 06:46

Strikt genomen moest je enkel voor november (lopende maad), en augustus + september + oktober (drie maanden) bijpassen.

John Mathews
Topic Starter

#6 , 22 mei 2014 20:57

Okay, ik heb weer iets bijgeleerd.

Bedankt voor de toelichting!

ddanck
Contacteer: Website

#7 , 22 mei 2014 22:06

Opgepast, ook u beschikt slechts over 1 jaar om het teveel betaalde terug te vorderen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Huren”