huurwaarborg garagebox

waldonk
Topic Starter

huurwaarborg garagebox

#1 , 27 mei 2014 08:52

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een garagebox gehuurd, voor het stallen van een aanhangwagen. Volgens het huurcontract ben ik verplicht een huurwaarborg te betalen. De waarborg wordt niet op een geblokkeerde gezamelijke rekening geplaatst. Ik moet dit rechtstreeks aan de eigenaar betalen die het bedrag in eigen beheer houdt.
Volgens het immo kantoor die de verhuur heeft geregeld voor de eigenaar, gelden de regels van geblokkeerde rekeningen enkel voor woningen.

Is dit normaal ?

Avast bedankt voor een deskundig antwoord.

Groetjes, Walter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 27 mei 2014 10:11

De verhuring van garageboxen valt inderdaad niet onder de bescherming van de Woninghuurwet.

De partijen zijn dus vrij te bepalen wat zij willen.

U bent vrij om dit contract niet te aanvaarden, indien deze voorwaarde voor u onaanvaardbaar is.

Anderzijds kan u een tegenvoorstel doen waarbij u stelt dat de huurwaarborg wel degelijk geblokkeerd moet worden. Dan is het afwachten wat de verhuurder daarop zegt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

duma

#3 , 27 mei 2014 10:12

Sowieso wel zorgen dat u een bewijs heeft dat de waarborg betaald werd. In tweevoud, eentje voor u en eentje voor de verhuurder.
en goed bewaren :)

Reclame

waldonk
Topic Starter

#4 , 27 mei 2014 10:54

Bedankt voor de antwoorden.

Terug naar “Huren”