huur opzeggen na aankoop woning

eva32
Topic Starter

huur opzeggen na aankoop woning

#1 , 28 mei 2014 20:39

Hallo iedereen :D Ik heb ne keer een vraagje ik huur 1 jaar een appartement met contract 3-6-9. Nu heb ik een huis gekocht en hebben ze mij wijsgemaakt dat als je een woning koopt je geen schadevergoeding moet betalen voor vroeg tijdige opzegging huurcontract. Ik weet echt niet wat hier van klopt dus vraag ik jullie raad :P

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 mei 2014 20:54

Hmmmm aankoop woning is geen overmacht... Is een kwakkel die hoogstwaarschijnlijk afstamt,uit het feit dat de meeste vrederechters het toekennen van een sociale huurwoning wel aanvaarden als overmacht en dan ook oordelen dat een schadevergoeding komt te vervallen. De opzeg zullen ze echter dienen uit te doen.

Concreet n uw geval: probeer met de verhuurder een minnelijke schikking te treffen.

eva32
Topic Starter

#3 , 28 mei 2014 22:38

Bedankt voor u advies, dacht al dat nie klopte :-) enfin doe mijn drie maanden opzeg en weg ben ik boete of nie lol

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mei 2014 23:43

Er zal,indien in het eerste jaar opgezegd wordt wel een schadevergoeding zijn.
Indien de einddatum in het tweede jaar valt is de schadevergoeding minder.

Hier eens lezen vanaf blz 60 of zo de schema's
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”