Krijg geen gehoor bij de huisbazin

wolf1974
Topic Starter

Krijg geen gehoor bij de huisbazin

#1 , 04 jun 2014 18:44

Situatie is de volgende:

Ik woon in een dakappartement, 3de verdieping. Onlangs kreeg ik in de gaten dat tussen het dak en het plafond, daar waar al jaren een gat in de buitenmuur is, zich een vogel aan het nestelen was. Redelijk veel van het isolatiemateriaal is in plukjes naar beneden gekomen en lag daarbij voor onze voordeur, die zich situeert aan de zijkant van het gebouw.
Dit dient dan ook elke keer opgekuist te worden door de mensen van het gelijkvloers.

Drie maanden geleden heb ik hier telefonisch melding van gedaan aan het immo kantoor die samenwerkt met de verhuurder. Ze begrepen mijn situatie en zouden de verhuurder in kennis stellen.
Nu, dus drie maanden later, ondertussen vele telefoontjes later is er nog niets gebeurt. De vogel is ondertussen wel bevallen en met zijn kleintjes al terug vertrokken.
Telkenmaal word ik van het kastje naar de muur gestuurd, doet men mij de gekste voorstellen (heb al gehad dat ze me zeiden van 'bel maar naar de brandweer ??', antwoorden niet op mijn vraag enz....
Blijkbaar worden in november de ramen en deuren langs buiten geschilderd en zou de herstelling ook dan gebeuren.

Nu is mijn maat vol en wil ik verdere stappen ondernemen.
Weet dat ik eventueel naar een jurist, al dan niet van het OCMW, advocaat.... kan gaan.

Mijn vraag is zou ik dat wel doen, of wachten tot de werken in augustus met de kans dat er ondertussen weer een vogel een nestje kan maken.
Graag jullie advies hieromtrent.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 04 jun 2014 19:16

Om te beginnen uw verhuurder officieel op de hoogte brengen, dus via AS.

KJ86

#3 , 05 jun 2014 10:20

Aangezien je een concrete afspraak hebt over wanneer ( ergens in november) de schade opgelost wordt, zie ik niet in waarom je nog zou procederen.

Reclame

professionalgamer

#4 , 05 jun 2014 11:18

U kunt best de afspraken schriftelijk laten bevestigen. Het lijkt me zeer merkwaardig dat je een aannemer laat werken in november. (zeer regenachtige periode).
Tenzij dat de huisbaas te weinig financiele middelen heeft lijkt het me een loze belofte.

Tegenwoordig zijn er genoeg aannemers die vrij snel kunnen werken.

sloeberken

#5 , 05 jun 2014 11:18

Geen gehoor via telefoon melding, altijd melden met een AS zoals Turaki zegt, zodat je bewijs hebt en de eventuele schade niet op u verhaald word. De afspraak is mondeling dus zonder bewijs.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”