Beste,
Ik heb sinds 01-02-2012 een huurcontract met een verhuurder dat volgens het contract zou eindigen eind augustus 2012. Deze is allicht stilzwijgend verlegend tot een 3-6-9 huurcontract neem ik aan?
We komen helaas niet meer goed overeen met als gevolg dat ik sinds een paar maanden besloten heb om een ander appartement te zoeken. Nu eind mei 2014 was ik een appartement gaan bezichtigen dat me aansprak en ik heb mijn huisbaas dan mondeling verteld dat ik wellicht binnenkort zou verhuizen maar dat het nog niet definitief was omdat er nog een andere kandidaat een optie op had en ik op de 2de plaats stond. Deze kandidaat bleek uiteindelijk toch de optie hebt gelicht. Geen probleem dacht ik, gewoon blijven verder zoeken. Tot ik deze week een aangetekende brief ontving met de vermelding dat de opzegtermijn van 3 maanden is beginnen lopen per 01-06-2014. Mijn huisbaas interpreteerde verkeerdelijk mijn mondelinge mededeling als het opzeggen van het huurcontract (caveat lector : ze is van niet-Belgische origine en spreekt zeer gebroken Nederlands, wat uiteraard mij niets uitmaakt maar het speelde hier wel duidelijk zijn rol).
Nu heb ik dus nog ca. 2 maanden tijd om een ander appartement te vinden.
Kan dit?
Ik kan eventueel het huurcontract inscannen indien dat helpt?
Alvast bedankt.
Mvg