Spelletje tussen eigenaar en verhuurbureel

JohnD
Topic Starter

Spelletje tussen eigenaar en verhuurbureel

#1 , 20 jan 2008 19:46

Wat ik vermoedde begint zich stilaan af te tekenen. Als huurder zit ik tussen een spelletje tussen de eigenaar en zijn verhuurbureel enerzijds en mij.

Het gaat allemaal over originele dokumenten van onkosten die ik wens in te zien. Ik weet dat BW Art1728ter daar niet duidelijk over is maar vraag me af hoe ik op dit spelletje moet reageren; niet meer of minder. Ik ben niet van plan om van het kastje naar de muur verwezen te worden. Een tip zou welkom zijn.

Ik heb als huurder in de afgelopen 5j nog nooit enig dokument van de eigenaar ontvangen omdat hij voor 100% vertegenwoordigd word door het verhuurbureel, dat trouwens het huurkontrakt medeondertekend heeft.

Er word wel in de dokumenten door het bureel aan mij toegestuurd gemeld gelieve te betalen op het rek. nummer van de eigenaar.l

Wat dit alles juist inhoud wat betreft verplichtingen/overeenkomsten tussen beide (eigenaar en verhuurbureel) daar heb ik in feite geen weet van en eerlijk gezegd zijn het mijn zaken niet en interesserd het me ook niet.

Dus: ik vraag originele dokumenten op en word schriftelijk doorverwezen naar de eigenaar (omdat zij die originele dokumenten volgens hen niet in hun bezit hebben). De eigenaar verwijst mij op zijn beurt (maar niet schriftelijk) terug door naar het verhuurbureel met de melding dat ik het maar met het verhuurbureel moet regelen.

Heeft het verhuurbureel volgens mij niet de plicht om te zorgen dat zij die dokumenten (terug) in hun bezit hebben ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2008 15:25

Die documenten moeten ter beschikking gesteld worden door de partij die in je huurcontract "verhuurder" wordt genoemd.

JohnD
Topic Starter

#3 , 12 mar 2008 04:00

Bedankt voor het antwoord Bart. Dus zelfs als ik door de eigenaar naar het verhuurbureel dat tot hiertoe steeds alles geregeld heeft word doorgestuurd en dat het kontrakt medeondertekend heeft ? (i/h kontrakt dus vermeld als... vertegenwoordigd door...). Want dat is het wat de eigenaar steeds doet: mij doorverwijzen naar het bureel dat mij dan op zijn beurt terug doorverwijsd naar de eigenaar... en dat gaat dus telkens op dezelfde wijze.

Reclame

Terug naar “Huren”