Contract Immo verbreken

koekie777
Topic Starter

Contract Immo verbreken

#1 , 02 jul 2014 07:40

Ik verhuur mijn huis via Immo, maar door de louche praktijken van de Immo, indexering doorvoeren maar achterhouden, wil ik graag dit contract verbreken. Hoe moet ik dit doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2014 16:01

Lees er aandachtig hun algemene voorwaarden op na, en licht zal (waarschijnlijk) in het duister verschijnen.

koekie777
Topic Starter

#3 , 02 jul 2014 16:48

Denk je als ik de 'algemene voorwaarden' in mijn bezit had dat ik dan deze vraag hier zou stellen?!

Reclame

Franciscus

#4 , 02 jul 2014 17:19

En gezien u de algemene voorwaarden en mogelijk uw eigen contract niet hebt kunnen we dus niet antwoorden wat u wel kan of niet kan.

Het burgerlijk wetboek legt vanaf denk ik art 1100 uit wat verbintenissen en overeenkomsten zijn en hoe ze kunnen ontbonden worden...
Lastgeving zo rond art 1990.

En uiteraard kan u het contract opzeggen maar het forum heeft nog steeds geen glazen bol om te kunnen weten WAT u en Immo zijn overeengekomen.
Mogelijk staat er wel een schadevergoedingsclausule in van 12 maanden huur of is er exclusiviteit voor 9 jaar of .....

De 'vaste' beantwoorders doen dat in hun vrije tijd en met veel plezier.

koekie777
Topic Starter

#5 , 02 jul 2014 18:31

Ik heb het contract in mijn bezit maar daar staat nergens iets over 'algemene voorwaarden'.. Wel wat de verhuurder kan en mag en moet doen, wat de huurder kan, mag en moet doen, maar niets wat betrekking heeft tot de Immo zelf..

Ik heb het ook al in Google proberen opzoeken maar daar vind ik ook niet direct iets.. Wel als je verkoopt enz..

Niemand heeft geen glazen bol, ik stelde de vraag omdat er mss iemand wist waar ik het kon opzoeken want mijn eigen speurwerk heeft nog niet veel opgeleverd.

scorpioen

#6 , 02 jul 2014 18:43

Ik heb het contract in mijn bezit maar daar staat nergens iets over 'algemene voorwaarden'.. Wel wat de verhuurder kan en mag en moet doen, wat de huurder kan, mag en moet doen, maar niets wat betrekking heeft tot de Immo zelf..
Is dit de huurovereenkomst die afgesloten wordt tussen de verhuurder en de huurder?
En hebt u geen overeenkomst afgesloten met de Immo?

Franciscus

#7 , 02 jul 2014 19:11

Mogelijk als immo een website heeft en gezien klant u een inlogcode hebt en zo bij documenten kan geraken o.a. algemene voorwaarden.
U zal toch wel zelf een contract hebben getekend met de immo gezien ze in uw naam optraden.
Indien niets meer in uw bezit gewoon copie van uw contract en van de Algemene Voorwaarden vragen voordat u enige actie onderneemt...

mava105

#8 , 02 jul 2014 20:10

Of gewoon opzeggen en afwachten wat ze u gaan zeggen. :mrgreen:

koekie777
Topic Starter

#9 , 02 jul 2014 22:04

Het contract fat ik heb is wat de Immo met de huurder heeft opgemaakt, met een plaatsbeschrijving.. Dat is het enigste wat in mijn bezit is.. Ik zal eens op hun site gaan kijken maar ik denk dat hij onafhankelijk is geworden daar overlangs werd verzocht om hem te mailen op zijn privé mailadres..

Franciscus

#10 , 03 jul 2014 19:11

U hebt een contract met een immo firma vermoed ik.
Wie is dan onafhankelijk geworden?
Op wiens rekening wordt de huur betaald door de huurder?

Misschien toch eens bellen met het immo kantoor en vragen naar mijnheer X zal al veel ophelderen.

scorpioen

#11 , 03 jul 2014 21:48

Aan wie betaalt de huurder de huur? Aan u of de Immo? Wat moet u aan de Immo betalen en waarvoor?

koekie777
Topic Starter

#12 , 08 jul 2014 17:02

De huurder betaald de huur aan de Immo.. Het is een geregistreerd contract. Ik heb dat huurcontract ook gekregen. Daar staat dat de huurders €650 moeten betalen. Wil ik een indexaanpassing dan moet ik dat aangetekend laten weten, op een bepaald tijdstip..
De Immo betaald mij €635. Dit is altijd zo gebleven, maar sinds 2011 betalen de huurders €680,46 aan de Immo.
Ikzelf ontvang nog steeds €635..
Ik heb aan de Immo, via mail, gevraagd waarom het bedrag nu opeens €680 is. Geen antwoord.
Ik vind nergens een contract tussen mezelf en de Immo terug..

scorpioen

#13 , 08 jul 2014 18:15

Vraag aan de Immo kopie van de overeenkomst die u met hen afsloot.

Vandebos

#14 , 08 jul 2014 18:48

Aangetekend en plaats in het schrijven een termijn binnen dewelke u dit dient te hebben (bv 14 kalenderdagen na kennisname AS) Herinner hen nogmaals aan het feit dat u een uitleg wenst wat betreft de doorgevoerde indexering die niet aan u werd doorgestort dat u hierop binnen dezelfde termijn een sluitend antwoord wenst. Dat u bij gebrek aan correcte respons op beide vragen verplicht zal zijn verdere stappen te ondernemen.

Met vriendelijke Groeten uiteraard.

AANGETEKEND! (Anders voelt een dergelijk bedrijf zich gewoonweg niet verplicht te reageren....)

Terug naar “Huren”