wanneer opzeg handelshuur

Jef 007
Topic Starter

wanneer opzeg handelshuur

#1 , 18 jul 2014 21:41

ik heb een handelshuur aangegaan per 1.7.2014 voor mijn winkel. Echter draait mijn winkel niet goed. In de veronderstelling dat ik weg wil op 30.6.2015, wanneer moet ik dan mijn opzeg geven? en hoeveel gaat het mij extra kosten?
dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 18 jul 2014 22:28

Termijn handelshuur is min 9 jaar.
De huurder kan de huurovereenkomst driejaarlijks opzeggen via een aangetekend schrijven of een deurwaardersexploot, zes maand vooraf te betekenen. Opzegging is eveneens mogelijk zonder voorafgaande termijn mits wederzijdse instemming vastgelegd in een authentieke akte of via een verklaring voor de vrederechter. Dit recht kan hem niet worden ontnomen. Zelfs niet als dit in het contract staat.
Partijen kunnen tot slot steeds op elk ogenblik minnelijk de huurovereenkomst beëindigen, voorzover dit akkoord wordt vastgelegd in een authentieke akte (bvb. een notariële akte) of voor een rechter wordt verklaard.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jef 007
Topic Starter

#3 , 19 jul 2014 11:16

dus ik moet nog 3 jaar huren tenzij ik met huisbaas overeenkom om vroeger te stoppen? eventueel als hij of ik andere huurder aanbreng?

Reclame

sloeberken

#4 , 19 jul 2014 12:56

U zaak overlaten en onderverhuren is een mogelijkheid.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”